صداوسیما با دولت پزشکیان هم مثل دولتهای روحانی و خاتمی برخورد خواهد کرد؟

تبلیغات بنری

برای گزارش دادن سارین احمد زیدآبادی در حامی ماهان نوشت: حقیقت این است که دولت‌های آقایان محمد خاتمی، شیخ حسن روحانی و حتی دولت دوم محمود احمدی‌نژاد فاقد رسانه‌های موثر برای دفاع از عملکرد خود بودند و همین نکته باعث شد که بخشی از افکار عمومی به سمت حقیقت. میراث.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی عملاً جنگی را با دولت ایشان آغاز کرده بود که نقاط ضعف و قوت آن را نفی می کرد. اما وجود طیف وسیعی از روزنامه ها و مجلات با تیراژ بالا، خوانندگان گسترده و نسبتاً رایگان و با دلی برای اصلاحات، تا حدودی این ضرر را جبران کرد. مصاحبه های مکرر فعالان اصلاح طلب با رادیوهای خارجی برای دفاع از عملکرد و تصمیمات دولت خاتمی نیز مفید بود و تا حد زیادی به خنثی کردن تبلیغات منفی رادیو و تلویزیون کمک کرد.

با «تعلیق گسترده» مطبوعات در فروردین 1358، دولت آقای خاتمی مهمترین ابزار قدرت خود را از دست داد و پس از آن اگرچه مجلس و شورای شهر تهران با آن همسو شدند، اما نتوانست دستاورد جدیدی به آن بیافزاید. . به رکورد او. این موضوع با تشکیل مجلس هفتم و دولت احمدی نژاد عملاً به پایان جریان اصلاحات منجر شد.

دولت اول آقای احمدی نژاد مورد حمایت ویژه صدا و سیما بود. هر اقدام به اصطلاح پوپولیستی با پیامدهای ویرانگر با هلهله و شادی این دستگاه همراه بود. این ماجرا در دولت دوم او تکرار نشد. آقای احمدی نژاد در دوره دوم ریاست جمهوری خود، به همان اندازه که از سیاست های دوره اول خود فاصله گرفت، آنقدر از رسانه های دولتی عصبانی شد که نزدیکان خود را هدف قرار دادند و حتی نتوانست از آنها دفاع کند. آنها در رسانه های جمعی

دولت دوم شیخ حسن روحانی نیز دچار همان بلایی شد که بر سر دولت آقای خاتمی افتاد، با این تفاوت که در دوره خاتمی کارشناسان داخلی برای حمایت از تصمیمات دولت فرصت مصاحبه با رادیوهای خارجی را داشتند. اما در دولت حسن روحانی عملاً همین مقدار با برخوردهای امنیتی مواجه شد. از این رو دولت ناتوان رسانه ای حسن روحانی در برابر هجمه های خشونت آمیز هر روزه صدا و سیما و رسانه های وابسته بی دفاع و بی دفاع ماند و نتوانست از هیچ یک از تصمیمات خود دفاع کند و به همین دلیل کاملاً ورشکست شده است. دولت ناکارآمد در چشم افکار عمومی آشکار شده است.

صداوسیما به همان اندازه که با دولت آقای روحانی دشمنی داشت، با دولت مرحوم آقای ابراهیم رئیسی دوست و محبت کرد و به تبلیغ و تبلیغ اقدامات نخست وزیر و اعضای کابینه وی به عنوان دارندگان امتیازات عالی و رکوردهای بی عیب و نقص از هر نظر. اما در این مدت شبکه های تلویزیونی رنگی که آن سوی آب پخش می کردند برنامه ها و تبلیغات خود را در مخالفت با دولت مرحوم رئیسی و عملاً اکثر فعالیت های صدا و سیما در ترسیم چهره ای موفق از دولت فقید سازماندهی کردند. که آنها را خنثی کرده بودند.

اکنون با روی کار آمدن مسعود پزشکیان به ریاست جمهوری، او به جز چند روزنامه و سایت محلی کم تاثیر، بستر جامعی برای دفاع از عملکرد خود ندارد.

برخی از شبکه های فارسی زبان آن سوی مرز هم اکنون بدون دلیل تبلیغات خود را علیه وی تشدید کرده اند. این شبکه های خارجی که موظف به رعایت بی طرفی و اصول حرفه ای هستند به دلایل مختلف از جمله ترس از حمله لفظی گروهی از کودتاچیان عملاً به صف دشمنان دکتر مازیکیان پیوستند. این در حالی است که کارشناسان داخلی به دلیل هشدارهای امنیتی اجازه مصاحبه با هیچ یک از این شبکه ها را ندارند و همین موضوع باعث تشدید برنامه های یک جانبه آنان علیه آقای رئیس جمهور شده است.

از سوی دیگر با مدیریت فعلی صدا و سیما و عملکرد آن در سه سال گذشته، امیدی به عدالت برای دولت بعدی آقای پزشکیان نیست و این سازمان به احتمال زیاد دایره آتش علیه دولت بعدی را تکمیل خواهد کرد. .

با چنین وضعیتی، واضح است که حتی اگر دولت پزشکی بهترین تصمیم را برای حفظ و گسترش منافع ملی کشور بگیرد، حجم تبلیغات رسانه ای علیه آن، جایی برای قضاوت عادلانه مردم عادی باقی نمی گذارد!

تبلیغات بنری

sadonline به نقل از سارین

About The Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *