صندلی بازی ناتمام وزیر راه و شهرسازی! / جابه‌جایی چهار معاون پارلمانی و چهار معاون روابط عمومی

تبلیغات بنری


در حالی که وزارت راه و توسعه شهری باید در پروژه های مسکن و زیرساخت های حیاتی در کشور شرکت داشته باشد ، وزیر جاده ها در کمتر از یک سال بحران مدیریت جدیدی را با تغییرات مکرر در مقامات کلیدی ایجاد کرده است. استعفای اخیر معاون وزیر وزارت ، یوسفناجاد ، که تنها شش ماه پس از انتصاب وی طول کشید ، بی ثباتی مدیریتی و بی اعتنایی به اولویت های اصلی وزارت را نشان می دهد.

خبرگزاری دانشجوییجدیدامیر رزا میشیلی؛ ؛ در کمتر از یک سال ، وزارت راه ها و توسعه شهری شاهد چهار تغییر متوالی در معاون پارلمان خود بوده است. علاوه بر این ، از زمان وزارت منصوب Sadegh ، مدیر وزارت روابط عمومی چهار بار تعمیر شده است. این تغییرات نه تنها باعث بی ثباتی مدیریتی شده بلکه انتقادات زیادی از سوی متخصصان و رسانه ها نیز دریافت کرده است. علی عبار یوسفناجاد ، معاون وزیر جاده ها و توسعه شهری ، که در فوریه سال گذشته منصوب شد ، کمی پس از استعفای خود اعلام کرد. براساس اخبار غیر رسمی ، مراسم تحلیف وی قرار است روز دوشنبه هفته آینده در وزارتخانه برگزار شود.

این تغییرات مکرر در حالی رخ می دهد که وزارت راه ها و توسعه شهری باید در موضوعات حیاتی مانند مسکن ، ساخت زیرساخت های اساسی و تکمیل پروژه های نیمه پیچیده نقش داشته باشند. متأسفانه ، به نظر می رسد به جای تمرکز روی این اولویت ها ، وزیر جاده ها بیشتر درگیر جابجایی مدیریتی و تلاش برای حفظ جایگاه خود در کابینه است. در همین راستا ، تغییرات پی در پی در مقامات وزارتخانه ، از جمله یزدانی ، آگاما ، رحیمی ، یوسفی نژاد به عنوان سابقه ای در تاریخ وزارتخانه های کشور شناخته می شود.

یوسفناجاد ، که قبلاً از برخی از تصمیمات وزیر در انتخابات شورای مرکزی انتقاد کرده بود ، به نظر می رسد سرانجام به دلیل فشارهای داخلی و خارجی رها شده است. این استعفای که پس از قرار ملاقات در مدت زمان کوتاهی انجام می شود ، سؤالات بسیاری راجع به ثبات مدیریتی و کارآیی تیم وزیر مطرح کرده است.

بی ثباتی مدیریتی در وزارت راه ها و توسعه شهری انتقاد از عملکرد وزیر و تیم وی را افزایش داده است. عملکرد Farzaneh Sadegh هنوز در نظر گرفته شده است. در طول یک سال گذشته ، نه تنها در راه اندازی پروژه های جدید موفق بوده است ، بلکه تکمیل پروژه های نیمه اعدام شده و بودجه برای بخش مسکن نیز دشوار بوده است.

این امر حتی به بحث در مورد استیضاح در پارلمان منجر شده است. در ماه های اخیر ، گمانه زنی هایی در مورد احتمال استعفا وزیر جاده ها وجود داشته است ، و بسیاری از نمایندگان مجلس فشار زیادی به استیضاح وی وارد کرده اند. در حالی که دولت در تلاش بود تا شرایط سیاسی کشور را در طول جنگ مدیریت کند ، هیچ یک از پیش بینی ها به نتیجه نرسید و تا به امروز وزیر جاده همچنان در دست است.

این تغییرات مداوم مدیریت در وزارتخانه نه تنها شکاف های مدیریتی را در وزارت ایجاد کرده است ، بلکه پیشرفت پروژه های مسکن و توسعه زیرساخت ها را نیز مختل کرده است. یکی از بزرگترین مشکلات در این شرایط ، تأخیر در تکمیل پروژه های نیمه تمام شده و عدم توانایی در تأمین مسکن برای بخش های مختلف جامعه است.

با توجه به وضعیت فعلی ، لازم است که وزیر جاده ها و توسعه شهری به پروژه های مسکن ، تکمیل پروژه های نیمی از بستری و تأمین بودجه به جای شرکت در تغییرات مکرر و بازی های مدیریتی توجه بیشتری داشته باشد. این وزارتخانه باید در مدیریت منابع و پیشبرد پروژه های ملی با توجه به توسعه زیرساخت ها و مسکن برای عموم جدی تر باشد.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری snn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *