به گزارش سارین، هوندا موتور 1.5 لیتری توربو را از نسخه های معمولی سیویک بهبود یافته در بازار آمریکا حذف کرده است، اما این موتور همچنان برای سیویک هاچ بک در بازار ژاپن عرضه می شود.
حال هوندا با این موتور و گیربکس دستی نسخه ای هیجان انگیز به نام سیویک RS را معرفی کرده است. جدای از گیربکس دستی، این نسخه جدید به سیستم تطبیق دور موتور و فلایویل سبک تر نیز مجهز شده است، در حالی که هوندا پاسخ موتور را برای ارائه یک درایو جذاب تر بهبود داده است.
کمک فنرهای جدید، سیستم تعلیق سفت تر، ترمزهای جلو بزرگتر و کاهش 5 میلی متری ارتفاع از دیگر تغییرات فنی این خودرو هستند. در بیرون، سیویک RS همچنین دارای رینگ های 18 اینچی مشکی، لوگوی قرمز RS و سپر جلو متفاوت است، در حالی که تمام تریم کرومی با تریم مشکی جایگزین شده است. در داخل خودرو شاهد دوخت قرمز رنگ و اهرم تعویض دنده آلومینیومی با پوشش چرمی گرد و غبار هستیم. اضافه شدن حالت های رانندگی اسپرت و شخصی ویژگی های این هاچ بک نیمه داغ را کامل می کند.
اوایل سال جاری، هوندا نمونه اولیه سیویک RS را در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی کرد. در آن زمان تصور می شد که این خودرو به نسخه قوی تری از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ سیویک سی مجهز شود، اما متاسفانه اینطور نیست و این نسخه از همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژر استفاده می کند. سیویک معمولی با 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن نیرو، 20 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور کمتری نسبت به سیویک Si دارد. با این حال، ترکیب گیربکس دستی و انبوهی از ارتقاهای فنی، سیویک RS را به پکیج جذابی تبدیل میکند، زیرا این روزها بیشتر شاهد پدالهای کلاچ در خودروهای اسپرت با تولید محدود هستیم.
هوندا یک موتور هیبریدی 2.0 لیتری جدید با 200 اسب بخار قدرت برای سیویک 2025 عرضه کرده است.
هوندا سیویک فیس لیفت شده را در مدل های سدان و هاچ بک معرفی کرد. مهم ترین خبر در مورد این خودرو، معرفی موتور هیبریدی است که سیویک هیبرید را پس از یک دهه غیبت به بازار آمریکا بازگرداند. نیروی محرکه این خودرو را یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر با دو موتور الکتریکی تشکیل می دهد که در مجموع 200 اسب بخار قدرت و 315 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. بنابراین سیویک هیبریدی قدرتمندترین نسخه این خودرو پس از Type R خواهد بود.
هوندا با معرفی این نسخه هیبریدی، موتور 1.5 لیتری توربوشارژر را از سیویک قبلی حذف کرده است. البته به گفته شرکت ژاپنی سیویک هیبرید سریعتر از نسخه 1.5 لیتری است و در عین حال مصرف سوخت بسیار کمتری دارد که حدود 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. علاوه بر این، به منظور بهبود کیفیت سواری و کاهش صدا و لرزش، تنظیمات خاصی برای سیستم تعلیق سیویک هیبرید در نظر گرفته شده است.
سیویک هیبرید در مدل های اسپرت و اسپرت تورینگ عرضه می شود، در حالی که خرید نسخه بنزینی آن در مدل های LX و اسپرت امکان پذیر خواهد بود. این نسخه از همان موتور 2 لیتری چهار سیلندر قبلی استفاده می کند که 158 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در کل، هوندا انتظار دارد که نسخه هیبریدی تقریباً 40 درصد از فروش سیویک را به خود اختصاص دهد.
برای مدل سال 2025، سیویک نیز شاهد تغییراتی در ظاهر بود و چهره اسپرت تری را به خود اختصاص داد. این تغییرات بیشتر در قسمت جلو انجام شد و جلوپنجره و سپر بازطراحی شدند. نسخه هیبریدی نیز با تریم رنگ بدنه اطراف چراغ های جلو و اسپلیتر کوچک جلو از سایر نسخه ها متمایز می شود. چهار رنگ جدید بیرونی، رینگهای 18 اینچی در اسپرت تورینگ هیبریدی و چراغهای دودی عقب، تغییرات بیرونی سیویک 2025 را تکمیل میکنند.
اما در داخل خودرو تغییرات بسیار جزئی ایجاد شده است که شامل تودوزی خاکستری انحصاری نسخه هیبریدی و پورت های USB بیشتر می شود. علاوه بر این، پرچمدار Sport Touring Hybrid به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 9 اینچی بزرگتر مجهز شده است که از Android Auto و Apple CarPlay بی سیم استفاده می کند. هوندا سیویک 2015 ابتدا در ماه آینده به صورت سدان وارد نمایندگی های ایالات متحده می شود، در حالی که خریداران باید تا اواخر تابستان منتظر بمانند تا نسخه هاچ بک را دریافت کنند.
sadonline به نقل از سارین