به گزارش سایت سارین، خودروهای وارداتی و تولیدی به طور متوسط بین 8 تا 10 لیتر و بیشتر به مردم فروخته می شد. فرآیند صدور کارت سوخت پیچیده و زمان بر است، پایگاه داده ما هنوز به طور کامل به روز نشده است و اطلاعات تحلیلی دقیق، دقیق و کاربردی در مورد جغرافیای مصرف سوخت وجود ندارد.
اطلاعات واقعی در مورد میزان فعال بودن وسایل نقلیه عمومی سنگین، غیرسنگین، دولتی و متفرقه وجود ندارد.
اطلاعات در مورد تعداد تاکسی های فعال، اعم از خصوصی یا دولتی، دقیق نیست. اطلاعات مربوط به شرکت های مسافربری آنلاین و جابجایی واقعی مسافران ناشناخته است.
علاوه بر اینکه شرکت های حمل و نقل مسافربری آنلاین و حتی تاکسی ها در دنیا جزو وسایل حمل و نقل عمومی محسوب نمی شوند، اتفاقی که در کشور ما برعکس شده این است که حمل و نقل عمومی موثر تبدیل به حمل و نقل شخصی شده است و حتی یک شبکه حمل و نقل یکپارچه نداریم. در تهران، در حالی که سالانه ده ها خودرو به چرخه حمل و نقل تهران اضافه می شود، حدود یک میلیون و 200 هزار خودرو در سراسر کشور بدون خروج از شهر اضافه می شود و این تعداد قطعا باعث افزایش مصرف سوخت و ترافیک می شود.
با این حال جناب رئیس جمهور محترم! با اجرای دو اقدام غیر قیمتی، اول حل معضل نارضایتی بنزین و دوم کاهش مصرف بدون تغییر قیمت بنزین، تغییر قیمت، چندین بسته سیاستی، حمایت ها و اقدامات موثر با زمان بندی مناسب و با آگاهی و آگاهی مشارکت مردم می تواند با کمترین هزینه ممکن قیمت را تغییر دهد.
لطفاً از عجله پرهیز کنید و به تجربیات قبلی توجه جدی فرمایید.
* فعال سیاسی اصولگرا و رئیس سابق سازمان حمل و نقل و سوخت کشور
sadonline به نقل از سارین