اعلام جزئیات برپایی جشنواره سراسری تئاتر بسیج / «غزه» و «خانواده» موضوعات ویژه جشنواره

تبلیغات بنری


به گزارش گروه فرهنگ و هنر سارین ، سعید نجفیان دبیر جشنواره سراسری تئاتر بسیج گفت: این جشنواره قرار است امسال در دو مرحله برگزار شود تا آثاری از استان های مختلف دریافت شود و پس از آن که آثار برگزیده در جشنواره های استانی اجرا خواهند شد. سپس در مرحله دوم دو اثر از هر خیابان و بخش تئاتر و یک مسابقه نمایشنامه نویسی در مرحله نهایی به رقابت خواهند پرداخت.
وی افزود: جشنواره های استانی تا هشتم آبان در استانداری ها به پایان رسیده است و اسامی راه یافته به مرحله نهایی 22 آبان ماه اعلام می شود.
نجفیان با بیان اینکه استقبال در استان هایی مانند خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و مازندران زیاد بوده است، گفت: اما برخی استان ها مانند سمنان، گلستان و خراسان رضوی ترجیح کمتری برای جشنواره نشان دادند.
وی محل جشنواره را یکی از سه استان کرمانشاه، خوزستان و یزد دانست و گفت: باید امکانات استان ها برآورد شود و یکی از آنها را انتخاب کنیم.
نجفیان درباره محورهای اصلی این جشنواره توضیح داد: انتقال روحیه امیدبخش و سبک کمدی یکی از اولویت های ما بود که در فراخوان نیز به آن اشاره شد. اکثریت مخاطبان این جشنواره را بازیگران و کارگردانان بین 20 تا 40 سال تشکیل می دهند، البته نوجوانان و پیشکسوتان همیشه در جشنواره حضور خواهند داشت.
وی در خصوص تفاوت این دوره از جشنواره با دوره های دیگر گفت: در این دوره از جشنواره مانند هر سال دو موضوع برای امروز به موضوعات ثابت اضافه می شود و این دو موضوع امسال «غزه» و «فرزندآوری و خانواده» است. “
دبیر جشنواره سراسری تئاتر بسیج گفت: کانون ما تنها در برگزاری جشنواره ها فعال نیست، بلکه در شهرستان ها نیز فعال هستیم و علاوه بر برگزاری جشنواره توسط اساتید، کارگاه های آموزشی نیز برگزار می کنیم تا جوانان نیز کسب کنند. توانایی لازم برای رقابت با افراد حرفه ای
وی درباره پراکندگی جغرافیایی استان های شرکت کننده در جشنواره گفت: خوشبختانه از خارک، سیستان و بلوچستان تا شهرهای مرزی، حتی دهران که حتی تئاتر هم ندارد، پراکندگی خوبی دارد. اما تئاتر در هر استانی با توجه به ویژگی های مردمی شرایط خاصی دارد و هر شرکت کننده می تواند سفیر فرهنگ خود در جشنواره باشد و قطعا مخاطبان می توانند در این جشنواره با آیین ها و فرهنگ های فرمانداری های مختلف آشنا شوند. ، که بر جادوی کار می افزاید.
نجفیان همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: سازمان بسیج هنرمندان یازده حوزه دارد که یکی از وظایف آن بررسی کتاب نیازسنجی استان ها و بر اساس نیازسنجی ها برگزاری کارگاه آموزشی در آن استان برای اجراست. کار انجمن تئاتر بسیج هنرمندان قدمتی پانزده ساله دارد. یکی از کارگاه های آموزشی کشورمان که دکتر نصرالله قادری به مدت یک هفته در کرج برگزار کرد، مربوط به نقد نویسی بود که با استقبال زیادی مواجه شد.
به گزارش ستاد خبری جشنواره، جشنواره «عشق روز یکشنبه» از 5 تا 15 آذرماه به مدت شش روز برگزار می شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *