افزایش تولید بنزین در دستور کار است/ همه باید نسبت به ناترازی انرژی احساس مسئولیت کنند

تبلیغات بنری


به گزارش گروه اقتصادی سارین، محمدصادق عظیمی فر صبح امروز (چهارشنبه 4 مهرماه) در نشست مدیران مناطق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که با موضوع «تامین زمستانه، وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش سوخت مایع به نیروگاه‌ها داشته است، افزود: مصرف بنزین نیز در این مدت 7 درصد افزایش داشته است. % (1.6 میلیارد دلار). لیتر) نسبت به مدت مشابه در سال 1402 هجری شمسی این افزایش مصرف با استفاده از ظرفیت موجود برای حمل و نقل و توزیع به صورت پایدار حاصل شد.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم در زمستان امسال سوخت پایدار را در نیروگاه های کشور توزیع کنیم، اظهار داشت: برای تامین پایدار سوخت مایع در فصل سرد سال باید برنامه های خوبی در حوزه تولید داشته باشیم، همچنین با افزایش خوراک پالایشگاه ها و رفع تنگناها و اقدامات عملیاتی، توانستیم تولید بنزین، نفت و کوره های نفت را در مهرماه امسال افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به بهره برداری قریب الوقوع خط لوله بندرعباس – رفسنجان دو گفت: با افزایش ظرفیت انتقال فرآورده های نفتی از نوار جنوبی به مناطق مرکزی و شمالی کشور افزایش می یابد. افزایش ظرفیت از این خط لوله استفاده کنید.

عظیمی فر با تاکید بر لزوم افزایش تحویل سوخت مایع به نیروگاه ها نسبت به سال گذشته تصریح کرد: در فصل سرد امسال باید از خطوط جدید برای انتقال فرآورده های نفتی به نیروگاه ها و توسعه ناوگان تانکرهای جاده ای و ریلی استفاده کنیم. علاوه بر افزایش حجم تحویل سوخت مایع به نیروگاه ها نسبت به سال گذشته به گونه ای که وقفه ای در عرضه سوخت در کشور ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه تأخیر در تصمیم گیری های به موقع یکی از دلایل مهم عدم تعادل انرژی در کشور است، تصریح کرد: باید در نهادهای مختلف درک مشترک و صحیحی در خصوص موضوع عدم تعادل انرژی و شناخت عوامل مهم در این زمینه وجود داشته باشد. وقوع آن از این موضوع عدم تعادل، همه گروه ها باید نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه وظیفه قانون برنامه هفتم توسعه افزایش تولید بنزین به 129 میلیون لیتر در روز است که یکی از اهداف مهم شرکت ملی پالایش و پخش است، گفت: با تعیین اولویت ها و وی ادامه داد: با استفاده حداکثری از منابع موجود می‌توان به افزایش تولید دست یافت. و شرکت پخش فرآورده های نفتی.

عظیمی فر با بیان اینکه افزایش تولید مستلزم افزایش بهره وری در پالایشگاه ها و تمرکز بر پروژه های پربار با پیشرفت بالا است، افزود: تنوع بخشی به سبد سوخت یکی از اقدامات در دستور کار است. در سال های اخیر مصرف گاز طبیعی فشرده از 24 میلیون مترمکعب در روز به 19 میلیون مترمکعب در روز رسیده است و از ظرفیت گاز طبیعی فشرده غافل شده ایم.

وی با بیان اینکه حفظ و توسعه زیرساخت های انتقال و ذخیره انرژی باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: با زیرساخت های فعلی امکان انتقال پایدار این میزان فرآورده های نفتی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه بیش از 50 درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است، تاکید کرد: این ناوگان فرسوده سه برابر میانگین جهانی سوخت مصرف می کنند و ناوگان جدید گاهی اوقات پاسخگوی کافی و کافی نیست. استانداردهای بین المللی مطلوب، زیرا سوخت زیادی مصرف می کنند، زیرا زیرساخت ناوگان حمل و نقل عمومی چندان توسعه نیافته و مردم به ناچار از خودروهای شخصی استفاده می کنند.

عظیمی فر با بیان اینکه با جلوگیری از قاچاق فرآورده های نفتی و سوخت می توان میزان قابل توجهی از مصرف را کاهش داد، یادآور شد: با اقداماتی مانند راه اندازی طرح سوخت رسانی در مسیر، طرح سیباتن و سیباد می توان شاهد کاهش چشمگیر عرضه بود. خارج از شبکه تامین سوخت

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *