افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان جیب‌شان پر پول شد

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت «سارین»، المخبر معاون اول رئیس جمهوری آیین نامه اجرایی متناسب با حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد. به موجب این ابلاغیه صندوق های بازنشستگی متعهد می شوند حقوق بازنشستگی مشمولان وجوه خود را از ابتدای سال 1403 هجری شمسی و در حدود اعتبارات مصوب مربوط با رعایت این نظام و سایر قوانین و مقررات مربوط تسویه کنند. .

منابع حاصل از بند (ر) تبصره (6) قانون بودجه سال 1403 کل کشور صرفاً صرف اجرای تناسب حقوق بازنشستگان لشکری، قطری و فولادی با اعتبار مربوطه در قوانین بودجه آینده خواهد شد. سال ها.

کلیه بیمه شدگانی که طبق ضوابط و مقررات صندوق بازنشستگی مربوطه تا پایان سال 1402 هجری قمری مشمول دریافت مستمری بازنشستگی می شدند، مشمول تناسب موضوع این آیین نامه در سال 1403 می باشند.

به این ترتیب طی روزهای آینده احکام جدیدی برای مستمری بگیران از صندوق های مختلف صادر خواهد شد. انتظار بازنشستگان این است که با صدور احکام، تمهیدات لازم برای پرداخت معوقات با حقوق مردادماه انجام شود.

جزئیات افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان

نماینده بیمه سازمان تامین اجتماعی در خصوص تاریخ صدور احکام جدید برای اصلاح حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

محمد محمدی با اشاره به ابلاغ برنامه موقت هفتم گفت: بر اساس ابلاغ رئیس شورای اسلامی برنامه موقت هفتم، سازمان تامین اجتماعی پیش نویس آیین نامه اجرایی هر یک از موارد مورد نیاز برای ارائه به سازمان تامین اجتماعی را تهیه کرد. مراجع ذیصلاح

وی افزود: همچنین بر اساس فصل دوم بند «ر» ماده 28 قانون مذکور در خصوص اعمال تناسب، سازمان تأمین اجتماعی صراحتاً موظف است مستمری بازنشستگان را طی سه سال اول اجرای برنامه در چنین شرایطی تناسب کند. به این صورت که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشستگان است. مستمری بگیر به نسبت 90 درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد برای همان سال، مشمول حداقل دستمزد می شود. سال تاسیس مستمری

آل محمدی ادامه داد: به عبارت دیگر و در راستای اعمال ماده 96 قانون تامین اجتماعی با اصلاحات و الحاقات بعدی، سازمان تامین اجتماعی متعهد به اصلاح مستمری مشمولان طی سه سال اول برنامه می شود. به گونه ای که در سال اول 40 درصد و در سال دوم و سوم 30 درصد است که تفاوت تا 90 درصد است.

وی در پاسخ به این سوال که مصوبات جدید در خصوص تناسب حقوق بازنشستگان چه زمانی مشخص می شود؟ وی بیان کرد: با توجه به اینکه بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان همواره مطلوب بوده و از وظایف این سازمان تلقی می شود; قرار است با تامین بار مالی اجرای کامل این مصوبه قانونی، اقدامات اجرایی لازم برای صدور احکام جدید متناسب با حقوق بازنشستگان طی ماه های آینده انجام شود.

منبع: النا/خبرآنلاین

تبلیغات بنری

sadonline به نقل از سارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *