امسال یک میلیون دانش آموز به اردوهای راهیان نور و اردوهای پیشرفت اعزام می‌شوند + فیلم

تبلیغات بنری


این خبر در نشست خبری ستاد مرکزی راهیان نور اعلام شد.

توسط گروه سیاسی خبرگزاری دانشجویان سردار مجتبی بستان وی امروز چهارشنبه در نشست خبری گفت: برگزار شد اردوهای راهیان نور خیر و برکات زیادی برای کشور به همراه دارد و برای انقلاب اسلامی قدرت نرم تولید می کند، بنابراین به چند دلیل باید بر کمیت و کیفیت اردوهای ریحان نور تاکید کرد.

وی افزود: دلیل اول این است که جوهره اساسی راهیان نور همان جوهره اساسی اهداف انقلاب اسلامی است. راهیان نور یک هسته اصلی دارد که سند تحول اساسی در آموزش و پرورش است که دارای پنج سند تحول است. باید دانش آموزانی تربیت کنیم که در سطح سند تحول باشند. در تراز انقلاب اسلامی باشیم. شاگرد مؤمن، موحد، عصیانگر، پرسشگر، جهادگر، دانش آموز، دانش آموز توانمند تربیت کنیم.

ما تایید می کنیم که راهیان نور در منطقه دانشجویی اقامت دارد

سردار باستان با اشاره به برشمردن 43 خصلت در فصل پنجم سند تحول دانش آموزی، ادامه داد: برگزاری راهیان نور یکی از آن جایگاه هایی است که می تواند در تحقق این هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کمک شایانی کند، زیرا جوهره اساسی راهیان است. در این سند به نور اشاره شده است در واقع سند اصلی در راستای اهداف راهیان نور است بنابراین ما در گروه بسیج و سپاه و در گروه آموزش و پرورش بر برگزاری راهیان نور در حوزه دانش آموزی تاکید داریم.

مسئول بسیج دانش آموزی بسیج دانش آموزی گفت: اردویی در مجتمع آموزش و پرورش به نام قرارگاه راهیان نور امام حسن عسکری (علیه السلام) وابسته به وزارت آموزش و پرورش داریم.

یک میلیون دانش آموز به اردوهای راهیان نور و ترقی اعزام می شوند

وی افزود: امسال بر اساس برنامه ریزی انجام شده در این اردو، تلاش داریم از مجموع دانش آموزان پایه اول و دوم متوسطه که بیش از 6.5 میلیون دانش آموز هستند، 500 هزار دانش آموز را اعزام کنیم. به راهیان نور و 500 هزار دانش آموز.» برای پیشرفت اردوها و امید در بخش آموزش و پرورش، اعزام یک میلیون دانش آموز به اردوهای راهیان نور و المحارج در نظر گرفته شده است.

سردار باستان در پاسخ به این سوال که چرا دانش آموزان بیشتری به اردوهای راهیان نور و پیشرفت اعزام نمی شوند، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با کمک نهادها و سازمان ها و در فصل هشتم مبانی دانش آموزان بیشتری را اعزام کنیم. آموزش سند تغییر بر نگاشت نهادی دستگاه ها و نهادها تاکید دارد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی تاکید کرد: اگر همه نهادها و نهادها روی کار بیایند، نقشه نهادی که در فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید شده، خدمتگزار خوبی خواهیم بود و می توانیم دانشجویان بیشتری را اعزام کنیم.

وی گفت: در قرارگاه راهیان نور وابسته به امام حسن عسکری علیه السلام در وزارتخانه، امسال در مجموع شش تا هفت رویکرد اصلی را برای استقرار بررسی کردیم، چه در قرارگاه راهیان نور و چه در اردوگاه راهیان نور. اردوگاه های تقدم بخشی از تمرکز ما اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور است که برای اولین بار اعزام می شود. نکته دوم این است که بخش بزرگی از کار اجرا به خود دانش آموزان داده می شود، یعنی دانش آموزان در اجرای راهیان نور مشارکت دارند که برای دانش آموزان پیامدهای تربیتی و جایگاهی دارد. نکته سوم این است که مدارسی که نیاز به توجه آموزشی و فرهنگی بیشتری دارند باید در اولویت قرار گیرند.

اردوهای راهیان نور دانش آموزی امسال با اردوهای پیشرفته ادغام شده است

سردار باستان افزود: نکته بعدی این است که با هر کاروانی که اعزام می شود باید معلم و مربی اعزام شود چرا که اردوهای راهیان نور باید با محوریت معلم و معلم مدیریت شود چرا که اگر معلم و مربی در اتوبوس بتوانند ارتباط خوبی برقرار کنید و بسیاری از مفاهیم و آموزه های دفاع مقدس را می توان برای دانش آموزان در همان اتوبوس تبیین و تشریح کرد. نکته بعدی این است که امسال اردوهای راهیان نور دانش آموزی با اردوهای پیشرفته ادغام شده است. اینکه یک میلیون نفر اعزام می شوند در اصل یک ترکیب است. قسمت خصوصی جداست

وی با اشاره به اینکه 5 منطقه در کشور را برای اهداف گردشگری بررسی کرده ایم، گفت: عمدتا در این پنج منطقه اردوهای امید و توسعه دانش آموزی برگزار می کنیم. آذربایجان شرقی را به شش استان اطراف، خراسان جنوبی و پنج استان اطراف، اصفهان و 9 استان اطراف، هرمزگان و پنج استان اطراف، خوزستان و 6 استان اطراف تقسیم کرده ایم. در واقع ماموریت ها توسط استان های همجوار انجام می شود و استان میزبان در واقع از افتخاری برخوردار است که ما تعیین کرده ایم.

ما بر لزوم برگزاری اردوها به صورت یکپارچه تاکید کردیم

وی با بیان اینکه در استان ها بر ضرورت برگزاری یکپارچه اردوها تاکید کردیم، گفت: نکته بعدی این است که محوریت اردوهای پیشرفت و امید و اردوهای راهیان نور جهاد تبیین است چرا که اگر بسیاری از مقدسات آموزه های دفاعی برای دانش آموزان و نسل دهه هشتاد و نود، اگر به خوبی ترسیم و تبیین شود، بدون تردید خواهیم بود. هم اکنون گامی در جهت اقناع و پاسخگویی به شبهات و سوالات دانش آموزان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برداشته ایم. مرکز برگزاری اردوهای راهیان نور و اردوهای پیشرفت است و ما نیز در مجتمع آموزشی و پرورشی در تلاش هستیم تا اردوهای امسال را به صورت کیفی و کمی بهتر برگزار کنیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *