جایگاه‌داران سی‌ان‌جی در انتظار ابلاغ حق‌العمل ۱۴۰۳ / سیصد جایگاه تعطیل شد

تبلیغات بنری


اسان جان محمد ، دبیر انجمن صنعت CNG ، به خبرنگاران گفت: “ما در کشور بسیاری داریم ، اما انرژی و سوخت اولویت اصلی اقتصاد کشور است.”

وی افزود: “نقش CNG و جایگزینی آن با بنزین برای کمک به تسکین بنزین در بنزین برکسیک پوشش داده نشده است ، اما مشکلات مربوط به CNG در افزایش بنزین پدید آمده است.”

جان محمدی گفت: “مسئله حقوق ایستگاه ها یک مسئله مهم است” گفت: “در اکتبر امسال ، افزایش ایستگاه های سوخت در مقایسه با سال 2 اعلام شد ، و طبق این قطعنامه ، چگونه سوخت مایع و CNG افزایش می یابد بیش از 5 ٪ آنها حق اعتراض به اتحادیه صنفی CNG و با اعتراض به موقعیت اتحادیه کارگری CNG و طبق قانون بهبود قانون داشتند ، این اعتراض توسط شورای گفتگو دنبال شد.

وی ادامه داد: “تصمیم به پرداخت 5 درصدی افزایش حقوق توسط سازمان برنامه ریزی با کارمندان مخالف بود ، بنابراین دوباره به کابینه رفت تا اصلاح شود.”

دبیر انجمن صنعت CNG خاطرنشان کرد: کابینه دوباره این موضوع را به کمیسیون اقتصادی دولت ارسال کرد ، که برای اولین بار با اعضای اتحادیه کارگری CNG برگزار شد ، که در این جلسه افزایش 5 ٪ افزایش برای ایستگاه های CNG و 5 ٪ افزایش برای ایستگاه های سوخت. این مایع توسط وزرای فعلی امضا شد و توسط کابینه وزیران تأیید و تصویب شد.

وی افزود: “5 فوریه ، کابینه وزیران جلسه ای برگزار کردند ، اما دوباره موضوع را به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع دادند ، جلسه سوم در تاریخ 6 فوریه توسط رئیس بانک مرکزی برگزار شد و تصمیم گرفته شد که ارجاع شود به کمیسیون اقتصادی دولت برای بررسی و اعلامیه امکان پذیر نیست.

جان محمدی اذعان کرد: پس از شش ماه از سال ، میزان موقعیت و وضعیت آن هنوز مشخص نیست و فعالان این بخش گیج می شوند. در پایان سال ، آنها بیشترین هزینه را برای پرداخت حقوق و سایر مزایا و هزینه های تعمیر دارند.

وی ادامه داد: ادامه این وضعیت و عدم تأیید این مسئله باعث می شود ایستگاه های CNG و خدمات آنها در پایان سال و نوروز ؛ در دو ماه گذشته ، از کل 2،800 ایستگاه ، 2 ایستگاه به دلیل عدم امکان بودجه و درآمد برای هزینه ها و درآمد ، بسته شدن اجباری بوده اند.

دبیر انجمن صنعت CNG اظهار داشت: “این مسئله باید در یک یا دو هفته آینده به طور فوری اختصاص یابد تا از بسته شدن اجباری بیشتر در توزیع CNG جلوگیری شود.”

وی افزود: افزایش حقوق 5 ٪ در مقایسه با حکم قبلی 2 ٪ ، که 5 ٪ بود ، بار مالی دارد ، در حالی که در دو ماه گذشته با بسته شدن اجباری برخی از ایستگاه ها و کاهش خدمات در برخی از ایستگاه های دیگر تعویض شب را بست. آنها بیش از 5 مصرف بنزین جایگزین شده اند. اگر این قطعنامه با افزایش 5 درصدی اجرا شده بود ، ما به اقتصاد کشور ضرر نمی کردیم و بنزین را تشدید می کردیم.

جان محمدی از کاهش عجیب مصرف CNG در سالهای اخیر خبر داد و گفت: مصرف روزانه CNG از 5 میلیون متر مکعب به 1.5 میلیون متر مکعب افزایش یافته است و اگر ایده ای برای حل مشکلات صنعت وجود نداشته باشد ، شش ماه آینده کاهش می یابد 5 میلیون متر مکعب. و این به معنای 1.5 میلیارد دلار ارز بیشتر برای واردات بنزین است.

وی افزود: در حال حاضر ، سهم CNG در سبد سوخت 2 ٪ است که باید طبق برنامه هفتم به 2 ٪ برسد ، با ایستگاه های موجود که زیر 5 ٪ از ظرفیت فعالیت هستند و می توان از آن برای استفاده از ظرفیت استفاده کرد از این ایستگاه ها این سهم به 5 ٪ سهم رسید و از 2 میلیون متر مکعب فعلی به 2 میلیون متر مکعب و حتی 5 میلیون متر مکعب با زیرساخت های موجود ، به سوخت گیری CNG رسید.

محسن جوهری ، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنفی CNG ، گفت: “تخمین ها نشان می دهد که میزان واردات بنزین بیش از 5 میلیارد دلار در سال به حدود 5 میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته است و یکی از مهمترین دلایل این امر وابستگی به واردات به صنعت CNG بی اعتنایی است ، “گفت که در دهه 1980 ، سیاست های کلان این کشور با تمرکز بر افزایش سهم CNG در سوخت اتومبیل با قدرت سبد خرید ، و این سیاست قادر به کنترل رشد بنزین بود ، اما در سالهای اخیر این روند برعکس شده است و ما هر سال شاهد کاهش سهم CNG از سبد سوخت خودرو هستیم.

“یکی از دلایل کاهش اتومبیل های دوتایی است. این اتومبیل ها را متوقف کرده است ؛ این سیاست باعث کاهش تقاضا برای سوخت CNG و افزایش مصرف بنزین شده است.

وی افزود: مسئله بعدی عدم اجرای قطعنامه شورای اقتصادی برای تبدیل اتومبیل های بنزینی به دوتایی دوگانه است. در سال 3 ، شورای اقتصادی قطعنامه ای را برای تبدیل بیش از یک میلیون اتومبیل بنزینی به دوتایی دوگانه تصویب کرد که می تواند مصرف بنزین را کاهش دهد. اما این طرح به دلیل کمبود بودجه و عدم برنامه اجرای صحیح متوقف شد و ظرفیت بالقوه ای که می تواند به کنترل مصرف بنزین کمک کند ، از بین رفت.

جوهری عدم واردات خودروهای دوتایی را به عنوان دلیل کاهش سهم CNG توصیف کرد و گفت که در حالی که بسیاری از کشورها در حال توسعه و واردات خودروهای دارای بنزین هستند ، ایران سالها از واردات اتومبیل های دوتایی غافل شده است. با این حال ، ورود اتومبیل های دارای گاز می تواند به کاهش مصرف بنزین و تقویت صنعت CNG کمک کند.

وی ادامه داد: عدم حمایت از ایستگاه های CNG یکی از دلایل کاهش سهم CNG در سوخت حمل و نقل کشور است. موقعیت های CNG در تأمین هزینه های فعلی ، پرداخت تجهیزات با مشکلات جدی روبرو هستند و بسیاری از این موارد به دلیل آسیب در آستانه بسته شدن است و دسترسی CNG به مصرف کنندگان را سخت تر می کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG اظهار داشت: افزایش شدید هزینه ایستگاه های CNG ، به ویژه صورتحساب برق ، مشکلات جدی در صنعت است. در سال جاری ، هزینه برق در CNG به شدت افزایش یافته است. در حالی که حقوق ایستگاه ها مطابق با این افزایش هزینه ها اصلاح نمی شود ، پرداخت برق ، بدهی دولت و حتی حقوق و مزایای کارکنان غیرممکن است.

“نتیجه این سیاستهای اشتباه ، کاهش مصرف CNG و افزایش وابستگی به بنزین ، نیاز به واردات سوخت را مستقیماً افزایش داده است ؛ اگر دولت به جای حمایت از CNG ، میلیاردها دلار در واردات بنزین خرج کند ، نه تنها هزینه های کشور افزایش می یابد ، بلکه هزینه های کشور نیز افزایش می یابد. امنیت انرژی کشور نیز در معرض خطر خواهد بود.

جوهری خاطرنشان کرد: چند روز پیش ، ذینفعان هشدار دادند که با نصب یک پرچم ، امکان ادامه کار روز به روز امکان پذیر نیست و ایستگاه ها اکنون به دنبال تعطیل شدن شیفت های شبانه خود هستند تا هزینه های آنها هنوز هم نداشته باشد تأیید شده و مطلع شده است. کاهش می یابد نصب بنرها ، که ادامه این شرایط امکان پذیر نیست ، اعتراض نمادین نبود ، بلکه فریاد شنیده می شد.

جوهری اذعان کرد: “مواضع همیشه با مردم و دولت بوده است ، اما اکنون آنها احساس می کنند که دولت آنها را رها کرده است. اگر خواسته های آنها جدی گرفته نشود ، چه کسی به مشکلاتی که باعث سوخت CNG می شود پاسخ خواهد داد؟”

پایان پیام

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری snn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *