جنگنده‌های اوکراین سرگردان شدند/ وحشت کی‌یف از مسکو

جنگنده‌های اوکراین سرگردان شدند/ وحشت کی‌یف از مسکو

تبلیغات بنری


به گزارش سایت سارین، خبرگزاری رایانووستی در گزارشی نوشت: اوکراین به دلیل ترس از حملات روسیه، جنگنده های اف 16 خود را در کشورهای ثالث مستقر می کند.

جنگنده‌های اوکراین سرگردان شدند/ وحشت کی‌یف از مسکو

به گزارش خبرگزاری رایانووستی، نیروهای مسلح اوکراین در حال استقرار جنگنده های اهدایی متحدان خود در فرودگاه های کشورهای ثالث به ویژه لهستان هستند تا بتوانند از این جنگنده ها در برابر حملات روسیه محافظت کنند.

گزارش خبرگزاری رایانووستی می افزاید: مقامات کیف امیدوارند مسکو از ترس درگیری گسترده با ناتو از حمله و بمباران این جنگنده ها در خاک کشورهای عضو ناتو خودداری کند.

به گزارش ریانووستی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً اعلام کرده بود که مسکو می‌تواند به فرودگاه‌هایی که جنگنده‌های F-16 اهدایی غرب به اوکراین فرود می‌آیند حمله کند و این حملات تنها به خاک اوکراین محدود نمی‌شود، بلکه فرودگاه‌های خارج از آن را نیز شامل می‌شود. . این جنگنده ها نیز اجازه فرود خواهند داشت.

در همین حال، فرمانده عالی نیروهای مسلح اوکراین، اولکساندر سیرسکی، پیشتر اعتراف کرد که جنگنده‌های F-16 اهدایی کشورهای غربی به این کشور نمی‌توانند تا 40 کیلومتری خط مقدم قرار گیرند، زیرا روسیه دارای جنگنده‌های برتر و قدرت عظیم است. پدافند هوایی قوی.

اوکراین ممکن است در تابستان امسال بیش از 60 جنگنده F-16 دریافت کند. این هواپیماها توسط دانمارک، نروژ، هلند و بلژیک ارسال خواهند شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که اولین گروه از جنگنده های F-16 ساخت آمریکا از دانمارک و هلند به اوکراین منتقل می شود و تابستان امسال بر فراز اوکراین پرواز خواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هفته گذشته گفت که می‌خواهد در تابستان امسال ظرفیت دفاع هوایی اوکراین را دو برابر کند و کشورش برای محافظت از خود به حداقل هفت سامانه موشکی پاتریوت نیاز دارد.

رهبران ناتو آماده ارائه کمک های جدید به اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه هستند.

یوناس گرستور، نخست وزیر نروژ گفت که تحویل جنگنده های F-16 قرار است در سال 2025 آغاز شود. استور گفت: “در کنار سیستم های دفاع هوایی، جت های جنگنده برای قادر ساختن اوکراینی ها برای دفاع از خود در برابر حملات هوایی روسیه بسیار مهم خواهند بود.” بیانیه. “.

دانمارک همچنین متعهد شده است که در مجموع 19 هواپیمای جنگی در اختیار اوکراین قرار دهد. هلند همچنین وعده تحویل 24 جنگنده را داده است.

مهر

تبلیغات بنری

sadonline به نقل از سارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *