حرکتی که ظلم را ریشه کن خواهد کرد از کنار مضجع حضرت معصومه(س) شکل‌گرفته است

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر سارین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در مراسم تعویض پرچم حرم مطهر آن حضرت که عصر امروز در تالار دانشگاه برگزار شد. امام رضا علیه السلام می فرماید: امتیازاتی که مردم ایران از آن برخوردارند یاری شخصیت های برجسته است، پس عاشقان خود را در زندگی و مرگ دستگیر می کنند.

حضرت معصومه رضی الله عنه شخصیت ممتازی است که مورد توجه ویژه ائمه قرار گرفت، حداقل سه امام ما را تشویق، تشویق و نصیحت کردند و گفتند: آن شخصی که هست. امام رضا علیه السلام به ما فرمودند: برو پیش خواهرم و بگو: من در بهشت ​​او را شفاعت می‌کنم، زیرا او نزد خدا مقامی رفیع دارد به خواهرش

واعظ حرم مطهر بانوی کرامت گفت: این روزها شاهد اتفاقاتی هستیم که دل همه را غمگین کرده است. اما باید بدانیم که اینها دلایل قیام امام زمان (علیه السلام) است که ایشان وعده فرمودند; در روایت آمده است که مردی از سرزمین قم برخاست و مردم را به سوی حق فرا می خواند و مردمی مانند آهن داغ، محکم و محکم و باد و طوفان نمی لرزیدند.

وی با تاکید بر اینکه نهضتی که قرار است ریشه ظلم را از بین ببرد با بستر نورانی حضرت معصومه سلام الله علیها شکل گرفت، افزود: امام خمینی (ره) در این آستان بلند شد و ایستاد. قبل از ظالم اینگونه می بینیم که او در این آستانه بزرگ شده است، پس چگونه در مقابل این موجودیت ایستاده است؟

یکی از مومنان با اشاره به شکل گیری تفکر راستین شیعی در قم گفت: حضرت معصومه رضی الله عنه از مدینه خارج شد، به هر جایی که رسید، موفق به نقل وقایع و ساختن شد. چهره اش شناخته شده است مظلومانه و به همین دلیل در خارج از شهر سووه به کاروان او حمله کردند و عده ای از آنان به شهادت رسیدند و پیامبر را در آنجا مسموم کردند و چون دیدند قم امن است به این شهر آمدند و در قم از دنیا رفتند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه رضی الله عنه در راه قم به جهاد پرداختند و می توان تاثیر این جهاد را در صدور دین از این شهر به تمام دنیا مشاهده کرد. وی گفت: مردم قم آنقدر نسبت به اهل بیت متعصب و سختگیر بودند که آنها را در جایی که محرم نبود پناه دادند و شیوخ قم در چند کیلومتری خارج از شهر قم به استقبال آنها رفتند و در این هفده روز که مریض شدند، هر چه داشتند برای تکریم این بانو گذاشتند و با تمام قوا او را در حد اخلاص گذاشتند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *