خبر بد نامزدی کامالا هریس درباره نفت آمریکا

خبر بد نامزدی کامالا هریس درباره نفت آمریکا

تبلیغات بنری


اقتصاد در انتخابات 2024 آمریکا

به گزارش سارین، به نظر می رسد کامالا هریس محتمل ترین نامزد نامزدی حزب دموکرات در انتخابات نوامبر باشد. بر اساس سوابق او به عنوان دادستان کل کالیفرنیا و معاون رئیس جمهور، این خبر بدی برای صنعت نفت ایالات متحده است.

خبر بد نامزدی کامالا هریس درباره نفت آمریکا

مروری بر زندگی حرفه ای کامالا هریس که فضای رسانه ای را پر کرده است به شکایت هایی اشاره دارد که او علیه شرکت های نفتی از جمله شورون به اتهام سوء استفاده از مواد خطرناک محاکمه کرده بود. خط لوله Plains All American نیز در سال 2015 به دلیل نشت نفت در سواحل این ایالت مورد هدف دادستان کل کالیفرنیا قرار گرفت.

با این حال، به گزارش Inside Climate News، به نظر می رسد این ادعای هریس که در آستانه انتخابات 2020 علیه اکسون موبیل شکایت کرده است، صحت نداشته باشد. با این حال، به نظر می رسد که او حتی از جو بایدن در حمایت از گذار به انرژی پاک جلوتر است. در اوایل دهه 2000، زمانی که هریس دادستان منطقه سانفرانسیسکو بود، اولین واحد قضایی محیط زیست بخش خود را برای رسیدگی به جرائمی مانند زباله های خطرناک و سایر جرایم زیست محیطی ایجاد کرد.

بر اساس گزارش یورونیوز، هریس در سال 2005 گفت که جنایت علیه محیط زیست جنایت علیه جوامع، فقرا و محرومان است. افرادی که در آن جوامع زندگی می کنند اغلب چاره ای جز زندگی در آنجا ندارند.

دادستان کل سابق کالیفرنیا که به سناتور ایالت تبدیل شد، همچنین از حامیان سرسخت طرح سبز نیو دیل بود که علیرغم هزینه بالای آن، ایالت را به الگویی برای گذار به انرژی پاک تبدیل کرد. هریس همچنین علناً اعلام کرده است که از ممنوعیت فرکینگ حمایت می‌کند، که باعث محبوبیت او در بین فعالان آب و هوا شده است.

جرد هافمن، یک دموکرات کالیفرنیا در مصاحبه با بلومبرگ گفت: «او از آن دسته از رهبرانی است که صنعت سوخت های فسیلی را مسئول می داند، و این چیزی است که ما اکنون به آن نیاز داریم. مسلم است که موفقیت های دولت بایدن در زمینه آب و هوا و انرژی های پاک ادامه خواهد داشت و در این مسیر ثابت قدم خواهد ماند.

با این حال، در مورد انتخابات نوامبر یک مشکل وجود دارد. کامالا هریس برای برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری، مشروط بر اینکه نامزد دموکرات ها باشد، نیاز به جلب نظر رأی دهندگان در ایالت های متمرکز بر انرژی دارد که به معنای ایالت های نفت و گاز مانند پنسیلوانیا است.

در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2019، هریس علاوه بر ممنوعیت فرکینگ، از مالیات کربن نیز صحبت کرد که مورد پسند رای دهندگان نیست. وی این مالیات «هزینه آلودگی هوا» را باید در صورت امکان بر صنعت نفت و گاز وضع کرد و سپس از این منابع برای پیشبرد گذار به انرژی پاک استفاده کرد.

دانیل دزرو، رئیس اندیشکده چپگرای داده برای پیشرفت، به آکسیوس گفت: «سوابق او چیزی است که به حامیان عدالت محیطی و آب و هوایی مربوط می‌شود، و من فکر می‌کنم که او می‌تواند به عنوان یک دادستان شرکتی کارنامه‌اش را بسازد. وابستگی به نفت و گاز از بین رفته است.

با این حال، اسکات جنینگز، استراتژیست جمهوری خواه به روزنامه گفت که اگر دموکرات ها در پنسیلوانیا پیروز نشوند، در خطر خواهند بود و دیدگاه های هریس در آنجا محبوبیتی ندارد.

این صحبت به این معنی است که هریس یا باید روی پایگاه خود تمرکز کند و خطر از دست دادن ایالت‌های نوسانی مانند پنسیلوانیا را داشته باشد، یا همان کاری را انجام دهد که در زمان همکاری با بایدن در سال 2020 انجام داد: لحن خود را برای جلب نظر رأی‌دهندگان در ایالت‌های بزرگ نفت و گاز ملایم کند. با این حال، حتی اگر او این کار را انجام دهد، اگر هریس در کاخ سفید باشد، دولت فدرال به دنبال نفت بزرگ خواهد رفت.

به گزارش اویل پرایس، شرکت مشاوره راپیدان انرژی در هفته جاری اعلام کرد که اگرچه هنوز موردی مبنی بر اینکه یک شرکت سوخت فسیلی در قبال خسارات ناشی از تغییرات اقلیمی مسئول شناخته شود، وجود نداشته است، اما احتمال شکایت از سوی این شرکت وجود دارد. شرکت و وزارت دادگستری امکان دارد دانش مسئولیت در این زمینه امکان مطالبه خسارت و به خطر انداختن شهرت را افزایش می دهد.

ایسنا

تبلیغات بنری

sadonline به نقل از سارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *