سیگنال مهم عشقی به تحولات بزرگ در بورس ایران

تبلیغات بنری


به گزارش نلیپ بازار، در خبری مهم برای فعالان بازار مالی، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس از کاهش 60 درصدی دوره افزایش سرمایه شرکت ها خبر داد. این تصمیم که همزمان با اجرای قانون جدید بازار سرمایه اتخاذ شد، گامی مهم در جهت رفع یکی از چالش های اصلی این بازار که تامین مالی شرکت ها است، تلقی می شود.

ضمنا امکان انتشار اوراق الکترونیکی برای اولین بار در ایران وجود دارد. این نوآوری به شرکت ها کمک می کند تا اوراق بهادار خود را به سرعت و به راحتی به سرمایه گذاران عرضه کنند و از مزایای تامین مالی الکترونیکی بهره مند شوند که به نوبه خود به افزایش و توسعه فعالیت های آنها کمک می کند.

کاهش زمان جذب سرمایه مزایای زیادی برای شرکت ها و سرمایه گذاران دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– کاهش هزینه های تامین مالی: با کاهش زمان جذب سرمایه، هزینه های مرتبط با این فرآیند نیز کاهش می یابد.

تسریع فرآیند تامین مالی: با کوتاه کردن زمان افزایش سرمایه، شرکت ها می توانند منابع مالی مورد نیاز خود را به سرعت و به راحتی تامین کنند.

– افزایش نقدینگی سهام: با افزایش سرعت افزایش سرمایه، نقدشوندگی سهام شرکت نیز افزایش می یابد.

انتشار اوراق قرضه با عرضه الکترونیکی؛ نوآوری در امور مالی و رونق بازار سرمایه

برای اولین بار در ایران امکان انتشار اوراق با تحویل الکترونیکی فراهم شده است. این نوآوری به شرکت ها کمک می کند تا اوراق بهادار خود را به سرعت و به راحتی به سرمایه گذاران عرضه کنند و از مزایای تامین مالی الکترونیکی بهره مند شوند.

انتشار اوراق قرضه به صورت الکترونیکی مزایای بسیاری برای شرکت ها و سرمایه گذاران دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-کاهش هزینه: با انتشار الکترونیکی اسناد، هزینه های مربوط به این فرآیند به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

تسریع در فرآیند تامین مالی: با استفاده از روش های الکترونیکی، فرآیند انتشار اوراق قرضه سریع و آسان است.

– افزایش شفافیت: صدور اسناد به صورت الکترونیکی باعث ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیند تامین مالی می شود.

سهولت دسترسی سرمایه گذاران: با انتشار اوراق به صورت الکترونیکی، سرمایه گذاران می توانند به راحتی به اطلاعات مربوط به اوراق قرضه و شرکت های منتشر کننده دسترسی داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان می نویسد: ماجد عشقی رئیس سازمان بورس گفت: 250 مجامع عمومی در سال گذشته به صورت الکترونیکی برگزار شد که امسال اکثر آنها به صورت الکترونیکی برگزار شد و در آینده نزدیک به صورت الکترونیکی و حضوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اصلاح شیوه نامه افزایش سرمایه در بورس مطابق با قانون جدید است که با اضافه شدن 190 روز تمدید به 80 روز کاهش یافت، گفت: به دلیل انباشته شدن الکترونیک و سود دائمی، باید بتوانیم سرمایه شرکت ها را با توجه به نیازهای مالی کشور افزایش دهیم.

اطلاعیه لغو تصویب قیمت گاز خوراک کدام صنایع بیشتر متاثر می شوند؟

امیرعباس کریم زاده به حکم دیوان عدالت اداری در خصوص لغو تصویب نرخ گاز خوراک و تاثیر آن بر صنایع مختلف حاضر در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه یکی از قوانین بودجه 1400 جمهوری اسلامی ایران. در کل کشور نرخ سوخت واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی، فولاد، معدنی و معدنی معادل 30 درصد، واحدهای سیمان 10 درصد و نرخ سایر صنایع به استثنای نیروگاه‌ها معادل 10 درصد متوسط ​​نرخ خوراک گاز عرضه‌شده است. به شرکت پتروشیمی

گروه متانول و گروه اوره بیشترین بهره را از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو تصویب نسبت گاز خوراکی بردند و احتمالا تا مدتی دیگر شاهد بازگشت ذخایر این صنعت باشیم.

اعلام آخرین جزئیات بازار آلیاژ و برق

علی رضا صدیقی، رئیس اداره نظارت بر بورس کالا در سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از ابتدای سال تا 26 تیرماه 1403 هجری شمسی معادل 114 هزار میلیارد ریال نقدینگی (حدود 11 حمت) بوده است. جذب این تعداد شده است. بازار و به طور کلی ارزش معاملات معادل 114 هزار میلیارد ریال است.

موجودی شمش طلا در این انبار در ابتدای سال جاری به 5.3 تن رسید و در پایان خرداد ماه گذشته به 7 تن رسید.

از ابتدای سال تا پایان خرداد 13 صندوق طلا و دو صندوق کالای کشاورزی در بورس کالا پذیرش شد.
منبع: الخبر آنلاین

تبلیغات بنری

sadonline به نقل از سارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *