صادرات ژاپن بیشترین کاهش از سال ۲۰۲۱ را تجربه کرد

تبلیغات بنری


به گزارش گروه اقتصادی سارین، وزارت دارایی این کشور از کاهش 1.7 درصدی صادرات خودرو، سوخت معدنی و ماشین آلات ساختمانی نسبت به سال گذشته و برای اولین بار از آبان ماه سال گذشته خبر داد. به رشد منفی رسید. این مطالعه برخلاف انتظار اقتصاددانان برای افزایش 0.9 درصدی بود.

واردات 2.1 درصد افزایش یافت که ناشی از کالاهایی مانند نیمه هادی ها بود که اندکی کمتر از پیش بینی ها برای افزایش 2.8 درصدی برآورد شده بود و کسری تجاری به 294.3 میلیارد ین (2 میلیارد دلار) کاهش یافت.

نتایج نشان می‌دهد که اقتصاد ژاپن احتمالاً حمایت محدودی از تقاضای خارجی در سه ماهه سوم در بحبوحه رکود جهانی دریافت کرده است. اقتصاد ژاپن در سه ماه منتهی به ژوئن رشد کرد که تا حدودی ناشی از افزایش مصرف خصوصی بود، اگرچه پس از یک انقباض عمیق در دوره قبل نیز مانند یک بازگشت موقت به نظر می رسد.

ضعف در صادرات منعکس کننده کاهش رشد جهانی در بحبوحه افزایش عدم اطمینان در مورد چشم انداز اقتصادهای بزرگ است. صادرات به چین 7.3 درصد در مقایسه با 5.2 درصد افزایش در ماه قبل کاهش یافت، در حالی که صادرات به آمریکا و اروپا به ترتیب 2.4 درصد و 9 درصد کاهش یافت. سازمان تجارت جهانی اخیراً خاطرنشان کرد که تجارت جهانی کالا با نرخی کمتر از آنچه که در ابتدا انتظار می رفت در سال 2025 رشد خواهد کرد، زیرا افزایش نوسانات بر فعالیت های اقتصادی تأثیر می گذارد.

به گفته بلومبرگ، در حالی که ضعیف بودن ین می تواند سود صادرکنندگان را افزایش دهد، قیمت واردات را نیز افزایش می دهد و با افزایش هزینه ها، خانوارها را تحت تاثیر قرار می دهد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *