عقب‌نشینی کاخ سفید از ادعای نتانیاهو درباره ایران

عقب‌نشینی کاخ سفید از ادعای نتانیاهو درباره ایران

تبلیغات بنری


به گزارش سارین، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ضمن تکرار برخی ادعاهای بنیامین نتانیاهو مبنی بر حمایت مالی ایران از تظاهرات کنندگان در آمریکا برای تظاهرات علیه رژیم اسرائیل، بخش های دیگری از این ادعا را پس گرفت.

عقب‌نشینی کاخ سفید از ادعای نتانیاهو درباره ایران

در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه، کربی مورد بازجویی خبرنگارانی قرار گرفت که می خواستند موضع کاخ سفید در قبال اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را اعلام کنند.

بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه در سخنرانی خود در مقابل کنگره با استناد به اظهارات مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که تمامی تظاهرات ضد اسرائیلی که در آمریکا برگزار می شود از سوی ایران حمایت مالی می شود.

حدود دو ماه پیش، اپریل هاینز، رئیس سرویس اطلاعات ملی ایالات متحده، در بیانیه‌ای در مورد آنچه وی تلاش‌های فزاینده ایران برای تضعیف اعتماد به “نهادهای دموکراتیک” ایالات متحده توصیف کرد، هشدار داد.

وی در این بیانیه مدعی شد که «فعالان حکومتی ایران» به دنبال سوء استفاده از تظاهراتی هستند که آمریکا در هفته‌های اخیر علیه جنگ غزه شاهد آن بوده است.

هاینز همچنین مدعی شد: «ما برخی از فعالان مرتبط با حکومت ایران را دیده‌ایم که به عنوان فعال در فضای مجازی ظاهر شدند و به دنبال تحریک تظاهرات و حتی حمایت مالی از معترضان بودند.

این مقام اطلاعاتی همچنین از آمریکایی ها خواسته هنگام فعالیت در فضای مجازی “هشیار” باشند زیرا ممکن است ناخواسته با “عوامل خارجی” در تعامل باشند.

رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا گفت: آمریکایی‌هایی که در این کمپین ایران هدف قرار گرفته‌اند ممکن است از تعامل یا حمایت از یک دولت خارجی آگاه نباشند.

ادعای نتانیاهو را پس بگیرید

برخی از این فعالیت‌ها!

کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: ما خودمان این را گفتیم که مدیر اطلاعات ملی علناً اعلام کرده است که می‌دانیم ایران برخی از فعالیت‌های اعتراضی را در ایالات متحده حمایت مالی و تشویق کرده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید توضیح داد: نگرانی‌های طبیعی بسیاری در میان آمریکایی‌ها درباره آنچه در خاورمیانه می‌گذرد وجود دارد و بسیاری از این اعتراض‌ها به همین دلیل شکل می‌گیرند و شکل می‌گیرند.

نتانیاهو در حملات لفظی تند خود به معترضان ضد اسرائیلی در ایالات متحده، آنها را در اظهارات روز چهارشنبه خود به عنوان “احمق های مفید برای ایران” توصیف کرد.

کربی اظهارات نتانیاهو را پس گرفت. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: ما از این عبارت هستیم. [برای توصیف تظاهرات‌ها] ما از آن استفاده نخواهیم کرد.”

ایرینا

تبلیغات بنری

sadonline به نقل از سارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *