به گزارش گروه سیاسی سارین حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تحلیل وحدت در حکومت داری در چهاردهمین دوره ارتقاء دانش و توانمندسازی پرداخت. مردم اساتید بسیجی سراسر کشور با طرح موضوع «تئوکراسی مهندسی در اسلام» گفتند: منشأ دین پیروی از حکومت با بنیان توحیدی و نشان دادن حاکمیت احکام الهی است تا محقق شود. دستور الهی در محور مقاومت، تهدید را به فرصت تبدیل کرده و آزادگان جهان را به اندیشه و مکتب مقاومت کشانده است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج صدیقی بر نظریه توحید در جوامع دینی تاکید کرد و گفت: در قرآن کریم بیش از توحید صفات و ذات بر توحید خداوند تاکید شده است، یعنی توحید فقط یک دین نیست. نظریه بلکه یک دکترین راهبردی است که ملت را می سازد که مسیر اصلی زندگی است و انسانیت را تعریف می کند.
وی به تعریف کارکردی توحید اشاره کرد و افزود: برای ارائه مفاهیم توحید، اساتید دانشگاه نباید تنها به وحدانیت خداوند اشاره کنند، بلکه تعریف جامع توحید، انحصار حاکمیت خداوند و تسلیم مطلق در برابر اراده خداوند است. و این اعتقاد، یعنی حاکمیت باید در چارچوب قوانین الهی و نبوت انبیا و ائمه برگرفته از این اصل توحیدی باشد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تشریح اصل استکبار ستیزی پرداخت و گفت: منشأ نبردهای حق و باطل بین بزرگان دین و رهبران دینی در برابر آنان، تعریف مرجعیت و قانون است، در چنین شرایطی. از سوی دیگر، طاغوتیان نیز همان گونه که پیامبران و اولیای الهی همواره در پی متقاعد ساختن بشریت به برتری احکام الهی بودند، فرمان خود را ملاک تعیین شریعت می دانستند و به خود محوری استکبار و استکبار معتقد بودند. به همین دلیل شعار مبارزه با استکبار از ابتدای انقلاب اسلامی سرلوحه سیاست خارجی ما بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صدیقی بر دو اصل اساسی دین تاکید کرد و ادامه داد: دو اصل اساسی طولی و طبری در قالب مفاهیم توحیدی برگرفته از نظام ولایت است، به گونه ای که توسل به قوانین مقررات به عنوان رهبر الهی یعنی پشت کردن و پشت کردن به دشمنان. توحید و محوریت خدا تحت عنوان طبری تعریف شد و به این ترتیب اصل تشخیص حق و باطل در چارچوب ولایت، ولایت یک موجود الهی یا غیر الهی معنا می یابد. – حمایت الهی بنابراین ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی ما یک اصل دینی و شرعی است که برای تابع کردن اراده مشمول قوانین الهی است.
وی ترس دشمن از جمهوری اسلامی را ناشی از تفکر جهانی اسلامی دانست و توضیح داد: جورج بوش پدر در سخنان خود با جمله ای پرمعنا اعتراف کرد که دشمنی اصلی ما با ایران به خاطر سلاح هسته ای نیست، زیرا ایران سکولار هیچ مشکلی برای ما وجود ندارد، اما ایران اسلامی جهانی حتی با دانش پزشکی ما را تهدید می کند، این شناخت نشان می دهد که اصل جنگ ما با دنیای استکبار و صهیونیسم مبتنی بر اصول اعتقادی و اعتقادی است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارائه توضیحاتی در خصوص تداوم محور مقاومت، خاطرنشان کرد: اصل اساسی مقاومت در برابر دشمنی دشمنان استکبار، تسلیم نشدن و تسلیم شدن در برابر خودخواهی نیروها است. در نظر می گیرد. علایق و سیاست های آنان به عنوان الگویی برای حکومت داری جهانی و موفقیت های محور مقاومت از گذشته تا امروز، راه جذب آزادگان جهان است.
حجت الاسلام عبدالله حاج صادقی پایداری انقلاب اسلامی ایران را یک معجزه الهی دانست و تصریح کرد: در طول بیش از 45 سال حاکمیت جمهوری اسلامی شاهد دشمنی دشمنان بیرونی و منافقان داخلی بودیم اما با تکیه بر همین ها. به فکر مقاومت در برابر حملات وحشیانه بیگانگان در دفاع از مقدسات بودیم و در مقابل برخی از رفقای نادان و شکست خورده ایستادگی کردیم، اما پیروزی ما با نیت پاک و عمل صادقانه شهدای ما تضمین شد. خداوند و به قدرت مادی و دنیوی مستکبرین اعتبار نداد.
وی درباره کارکردهای سکولاریسم در ایران گفت: پس از نهضت دوم خرداد، حلقه کیان به دنبال نظریه پردازی سکولاریسم در جمهوری اسلامی ایران بود.
حجت الاسلام والمسلمین حاج صدیقی در سخنانی گفت: سیاست چند دهه اخیر صهیونیست ها با هدف ایجاد تفرقه و درگیری در بین مسلمانان جهان بود و تکفیر به عنوان بدعت وارد جهان اسلام شد، اما محور مقاومت با نزدیک شدن به کشورهای اسلامی شیعه و تبدیل تهدید بزرگ به آسیای مرکزی به فرصتی برای نفوذ در آمریکا و اروپا توانست توطئه های آنها را با موفقیت نابود کند.
وی بر موفقیت محور مقاومت در جذب آزادگان جهان تاکید کرد و گفت: اکنون به مدد محور مقاومت و به برکت خون شهدای راه حق، شاهد تمرکز مردم هستیم. جنگ وی در جغرافیا در دهه های اخیر به دنبال ایجاد جنگ بین مسلمانان بود به طوری که محور مقاومت در تمام این مدت با آن هماهنگ شد و در مقابل جنایات رژیم ایستاد و ماهیت واقعی خود را با این کار به جهانیان نشان داد. او تأثیر معنوی اندیشه مقاومت را در اروپا و آمریکا به وجود آورد که آثار مشهود آن را در مجامع دانشجویی آمریکایی ها و تأثیرات اجتماعی تأثیر محور مقاومت در کشورهای غیراسلامی و سکولار، اکنون مؤمنان را می توان دید. در سکولاریسم هنوز می توان جدایی دین از سیاست را برای حکومت توصیف کرد، در حالی که گرایش جوامع سکولار به سمت آموزش دینی در سطح جهانی مشهود است؟