مصرف ماهانه گاز طبیعی در کشور حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب است

تبلیغات بنری


به گزارش گروه اقتصادی سارین ، سعید آکلی با بیان اینکه ماهانه بیش از 21 میلیارد مترمکعب گاز در سراسر کشور توزیع می شود، افزود: شرکت ملی گاز ایران شرکت واسطه بوده و از ابتدای سال 1403 تاکنون بیش از 99 درصد از گاز صادر شده است.

وی با بیان اینکه در تابستان 1402 هجری شمسی توانستیم 3 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب گاز اضافی را به بخش نیروگاه ها اختصاص دهیم و با همکاری پالایشگاه مخازن راهبردی نیروگاه ها را برای فصل سرد امسال آماده کنیم. شرکت وی افزود: حمله خرابکارانه به چهار خط اصلی شرکت ملی گاز ایران در بهمن 1402 هجری شمسی باعث افزایش مصرف ذخایر استراتژیک شد و در نتیجه با 200 میلیون لیتر ذخیره نیروگاهی وارد سال 1403 هجری شدیم. .

مدیر پخش شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در هفت ماهه سال 1402 هجری شمسی 56 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز تامین شده است، افزود: این میزان در همین مدت 3.5 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب کاهش یافته است. دوره سال جاری .

العقلی با بیان اینکه به طور متوسط ​​روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز و 260 میلیون مترمکعب فرآورده های نفتی در کشور توزیع می شود، خاطرنشان کرد: امسال 2 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز در بخش عمده صنعتی مصرف شده است. تا 1402

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد سوخت کشور از میدان مشترک پارس جنوبی تامین می شود، گفت: از این میدان بیش از 400 هزار بشکه میعانات گازی برای تولید بنزین به پالایشگاه ستاره خلیج فارس ارسال می شود.

مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه در صورت عدم همکاری همه نهادها و سازمان ها در مدیریت مصرف انرژی، سال آینده اصطلاح عدم تعادل گاز را کنار گذاشته و وارد مرحله کمبود گاز خواهیم شد، افزود: 21 میلیون مترمکعب گاز و سوخت روزانه به پالایشگاه های نفت تخصیص می یابد. توجه داشته باشید که این رقم در فصل سرد سال به 24 میلیون مترمکعب می رسد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *