هدفگذاری افزایش سهم زنان در حوزه‌های استارتاپی و دانش‌بنیان به ۳۰ درصد

تبلیغات بنری


به گزارش گروه سیاسی سارین، معاون امور زنان دانشگاه گفت: سهم زنان و دختران در حوزه های دانش و طرح های نوظهور 12 درصد است که بسیار با توان دختران ما فاصله دارد و باید به یکدیگر کمک کنید تا در مرحله اول این توانایی را تا 30 درصد افزایش دهند.

زهرا بهروز آذر عصر امروز (چهارشنبه) در دومین مراسم «جایزه نوآوری آزاده» افزود: «زهرا دانده» به دلیل اینکه توانسته به تمام مسئولیت های خود از جمله مادری، دانشجویی، همسری، بودن عمل کند. یک استاد و غیره او همیشه به من انگیزه داده است که با هم جلو برویم و همه چیز را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: از این موضوع الهام گرفتم که چگونه یک زن در حالی که هدفی والا دارد، می تواند تمام مسئولیت های خود را در عرصه های مختلف زندگی کنترل و مدیریت کند، هر چند که می داند خارج از توان انسان نیست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: آزاد دانسته نمی خواست یک ابرزن باشد، اما هدفش این بود که بهترین نسخه از خودش باشد.

وی از انجمن ملی زنان کارآفرین به خاطر زنده نگه داشتن نام آزاده دانسته و کمک به حفظ شخصیت و حضور این بانو تقدیر کرد.

بهروز آذر خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جایزه نیز حائز اهمیت است چرا که توجه به توانمندی های جوانان و بانوان کشور به ویژه تحصیلکردگان اقتصاد دانش بنیان از مهمترین محورهای آن است.

وی تصریح کرد: امروز ایران در مقوله آموزش دختران از جایگاه ممتازی برخوردار است زیرا طبق آمار 60 درصد از پذیرفته شدگان دانشگاه ها را دخترانی هستند که در رشته های مهندسی، فنی و فنی سرآمد هستند.

این مسئول ادامه داد: آمار دیگر مربوط به سهم 12 درصدی زنان در حوزه دانش و شرکت های نوظهور است. این رقم 12 درصد بسیار فراتر از توانایی دختران ما است و باید با هم کمک کنیم تا زنان و دختران بیشتری بتوانند وارد این عرصه شوند و در زمینه های مبتنی بر دانش و فناوری های جدید فعالیت کنند. برنامه ما رسیدن به 30 درصد است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: هدف من از حضور در این مراسم، تشکر از انجمن زنان کارآفرین و صندوق نوآوری و شکوفایی به خاطر وظایفی است که بر عهده می گیرند و اعتمادی که به انجمن ها دارند.

وی بیان کرد: بخشی از وظایف پیگیری انجمن ها را تشخیص داده اند و همراه با دولت برای حل مسائل اجتماعی و ارائه راهکارهای اجتماعی به مردم گام برمی دارند.

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی رسمی دولت که در این مراسم حضور داشت، با تایید این خبر گفت: وقتی وارد مراسم شدم آمیزه‌ای از غرور برای این زن موفق و غم از دست دادن او احساس کردم.

فرمود: یادآور اصالت است انسان از راه اصالت رشد کند. یک غیر بومی می تواند به هر جایی برسد که گویی به جایی نرسیده است.

سخنگوی دولت افزود: آزاده ریشه خود را حفظ کرده است. او یک زن خانواده محور بود، در قالب ارزش های نظام خانواده که خودمان تعریف کردیم. او مادر و خانه دار بود، کارهای خانه را انجام می داد و در کنار همه این نقش ها در راستای مسئولیت اجتماعی خود نیز گام برداشت.

وی ادامه داد: او از آن دسته افرادی بود که معتقد بودند روزی باید از این صحنه بروند و چه خوب است که بهترین نقش خود را به تصویر بکشند.

مهاجرانی افزود: آزاد دانسته مانند هر زاده ای در این دنیا داشت می مرد، اما چه زیباست که وقتی انسان می میرد نام و حضورش در نهضت اجتماعی تاثیرگذار می شود. نام و کار او امروزه برای بسیاری از مردم شغل، پول و شهرت ایجاد کرده است.

مراسم «جایزه آزاده» با گرامیداشت یاد و خاطره مهندس آزاده دانده، رئیس شورای ملی زنان بازرگان و سازمان صنفی در تهران برگزار می‌شود. هدف اصلی از برگزاری این رویداد ترویج کارآفرینی در بین دختران و زنان، معرفی هر چه بیشتر دختران استارتاپی فناوری به اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی، ایجاد فرصت‌های دسترسی و توسعه برای آنها و نشان دادن نقش موثر مربیان مجرب است. برای حرکت در مسیر درست. مراسم اهدای جایزه آزاده با حمایت صندوق توسعه کارآفرینی، نظام صنفی رایانه ای کشور و انجمن زنان کارآفرین برگزار شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *