هوندا HR-V (همچنین با نام های Vezel، ZRV و برخی دیگر از بازارها شناخته می شود) یک خودروی کراس اوور کوچک است که توسط شرکت ژاپنی هوندا تولید شده است و اولین نسل از آن در سال 1999 به بازار عرضه شد در بازارهای جهانی به فروش می رسد.
نسل سوم هوندا HR-V در سال 2021 تولید می شود و نسخه کمی بزرگتر آن با نام ZR-V برای بازار آمریکای شمالی تولید می شود. در سال 1403 شرکت آذرواردسال نسخه پیشرفته این خودروی ژاپنی را وارد ایران کرد تا بالاخره یک کراس اوور جذاب ژاپنی ساخت هوندا در کشور خریداری شود.
اگرچه این روزها به دیدن طراحی های بسیار مدرن خودروهای چینی عادت کرده ایم و شاید محصولات ساده تر توجه ما را جلب نمی کند، هوندا HR-V با استفاده از طراحی اصلی و نه چندان پیچیده توانسته بسیار جالب به نظر برسد. در طراحی بدنه این خودرو خبری از المان های فوق مدرن، خطوط پیچ خورده یا گوشه های شکسته نیست، بلکه سبکی نسبتاً افقی با خطوط و زوایای ملایمی که قاب بدنه HR-V را تشکیل داده است.
طراحی چراغ ها نیز کشیده و در عین حال ساده به نظر می رسد. سبک کوپه مانند عقب خودرو یکی دیگر از ویژگی های مثبت طراحی بدنه هوندا HR-V است که می تواند جذابیت نمای بیرونی خودرو را نسبت به سایر کراس اوورها به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
هوندا HR-V از یک سیستم هیبریدی نیرو می گیرد. این سیستم با موتور 1.5 لیتری بنزینی تنفس طبیعی با قدرت 106 اسب بخار و گشتاور 131 نیوتن متر، با موتور الکتریکی سنکرون آهنربای دائم با قدرت 131 اسب بخار و گشتاور 253 نیوتن متر همکاری می کند.
در این میان، موتور بنزینی معمولاً نقش تأمین نیروی ژنراتور برای تولید برق مورد نیاز باتری را ایفا می کند، اما می تواند به طور مستقل وارد مدار شود. شتاب 0 تا 100 هوندا HR-V در حدود 10.7 ثانیه است و نیروی موتور از طریق سیستم انتقال قدرت E-CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.
مهم ترین دلیل استفاده از سیستم های هیبریدی کاهش مصرف سوخت است که اینجا هم خودش را نشان می دهد. گفته می شود هوندا HR-V هیبریدی با سرعت متوسط در جاده های بین شهری حدود 4.1 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین مصرف می کند. این عدد در حالت ترکیبی به 5.4 لیتر می رسد که نشان از مصرف کم این خودروی ژاپنی دارد.
هوندا HR-V 2023 با استفاده از جدیدترین عناصر این شرکت طراحی شده است و ظاهری اسپرت تری نسبت به قبل دارد. بدنه پهن تر، خط کمربند پایین تر و گلگیرهای برجسته تر HR-V را از یک خودروی جمع و جور به خودرویی با ظاهری مطمئن تبدیل می کند.
جلوپنجره کوچک برجسته و چراغ های جلوی LED شیک، مشابه هوندا آکورد، ظرافت را به چهره خودرو بخشیده است. شخصیت اسپرت هوندا HR-V در عقب با درب صندوق عقب شیب دار و شیب دار، اسپویلر در و باله کوسه تکمیل شده است.
مدل پایه دارای جلوپنجره لانه زنبوری است و طراحی توری در مدل های رده بالا افقی می شود. به خریداران مدل پایه رینگ های 17 اینچی و رینگ های اسپرت 18 اینچی پنج نقطه ای و چرخ های 17 اینچی Shark Grey در زیر چرخ های مدل های بالاتر ارائه می شود. مدل اسپرت دارای نوک اگزوز کرومی است تا آن را از سایر مدل ها متمایز کند، در حالی که مدل EX-L به سانروف برقی مجهز شده است.
طراحی داخلی و صندلی های عقب تنگ یکی از دلایل کاهش فروش نسل قبلی هوندا HR-V بود. با پلت فرم جدید، سرنشینان عقب فضای بیشتری دارند و دیگر دلیلی برای شکایت نخواهند داشت.
صندلی ها با قالب جدید ساخته شده اند و راحت هستند. صندلی های هوندا HR-V را می توان به صورت دستی تنظیم کرد، اما خریداران EX-L به صندلی های برقی هشت جهته دسترسی خواهند داشت.
یکی از مهم ترین ویژگی های محصولات هوندا کاربردی بودن و جادار بودن آنهاست و HR-V با صندوق عقب خود که گنجایش 690 لیتر را دارد این را ثابت می کند و در صورت تا شدن ردیف عقب، ظرفیت فضای بار به 1560 لیتر می رسد.
هدف هوندا در طراحی داخلی HR-V سادگی بود که به آن دست یافت و دکمه ها و سوئیچ های مورد نیاز اکنون در اختیار راننده قرار گرفته است. دریچه های تهویه مطبوع بزرگ شده و زیر پانل لانه زنبوری قرار گرفته اند. کیلومتر شمار دیجیتال رنگی 7 اینچی پشت فرمان قابل مشاهده است و به راحتی قابل خواندن و تنظیم است. صفحه نمایش 7 اینچی روی داشبورد که در مدل EX-L به 9 اینچ می رسد.
sadonline به نقل از سارین
ممکن است بپسندید
-
ذخیرهسازی گاز در بریتانیا به سطح هشدار رسید
-
خیلی محرمانه تلفیقی از خاطرات شفاهی و تحلیلهای تاریخی حوادث منطقه منتشر شد
-
“همایش ملی وفاق “از برساخت «وفاق ملی» تا زمین سخت واقعیت!
-
بازیهای بخش جایزه بازی جدی دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر داوری میشوند
-
دمشق نباید تهدیدی برای امنیت منطقه شود +فیلم