واریزی جدید نفری 764 هزار تومان از امشب برای این خانوار ها

تبلیغات بنری


از فروردین 1403 هجری شمسی، متقاضیان مستمری خود را در بیست و پنجم هر ماه همزمان با حمایت نقدی دریافت می کنند.

توجه: این سامانه هم اکنون برای سرپرستان خانوارهایی که قبلاً از طریق سامانه پاسخ صوتی تعاملی (IVR) و سامانه قبلی برای ثبت نام اقدام کرده اند آماده است. سایر سرپرستان خانوار نیز می توانند طی اطلاعیه بعدی (هفته آینده) برای دریافت خدمات مورد نیاز (ثبت نام اعتراضی جدید، نظارت عشر، شناسنامه اقتصادی، اطلاعات ساختار خانواده و …) به سامانه حمایت معیشتی مراجعه کنند. همچنین امکان ثبت درخواست بررسی از طریق پست صوتی به شماره 09200006369 وجود دارد.

ارائه نتایج بررسی عشر خانوار در نظام حمایت معیشتی

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام امکانات سامانه جدید درخواست از طریق کارت های بانکی خانوار، اطلاعات خودرو و درآمد اظهار کرد: شهروندانی که قبلا درخواست بررسی مجدد عشر خانواده خود را ثبت کرده اند می توانند درخواست بررسی مجدد کلیه اطلاعات را داشته باشند. در حین مشاهده نتایج

آدرس سامانه جدید حمایت از زندگی چیست؟

در سامانه جدید «حفاظت‌ها» فعال‌شده از طریق سایت hemayat.mcls.gov.ir، سرپرست هر خانواده می‌تواند عشر اقتصادی خانواده و توضیحات دلیل دریافت یا عدم حمایت را به همراه نام اعضای خانواده خود مشاهده کند. .

اگر احساس می‌کنید که دهک خانواده‌تان نیاز به بررسی دارد، این ویدیو را تماشا کنید تا ببینید چه چیزی می‌تواند دهک شما را تغییر دهد. اخراج خانوار از طریق یک سری شاخص ها تعیین می شود که شامل چهار شاخص زیر است:

اندازه خانواده (تعداد اعضای خانواده)

تراکنش های بانکی

اطلاعات خودرو

حقوق و درآمد مردم

ممکن است عدد اعشاری شما به یکی از دلایل زیر تغییر کرده باشد:

گروه 1: اگر فرزندان یک خانواده ازدواج کنند یا زندگی مستقلی را شروع کنند، اما هنوز خانواده خود را از والدین خود جدا نکرده باشند، زیرا کل درآمد آنها با هم محاسبه می شود، ممکن است باعث شود خانواده آنها در بین ده نفر اول قرار بگیرد. این افراد می توانند پس از ثبت درخواست بازنگری در سامانه پشتیبانی و مراجعه به سازوکار اعلام شده از سوی سازمان هدفمندی حمایت با مراجعه به سایت این سازمان یا پلیس +10 خانواده خود را جدا کنند.

گروه دوم: برخی از افراد مانند صندوق‌داران یا مدیران خرید، حساب شخصی و تجاری خود را از هم جدا نمی‌کردند یا زمانی که افراد کارت‌های بانکی خود را به دیگران می‌دادند تا با آنها کار کنند. اگر تراکنش های بانکی این افراد به این دلایل افزایش پیدا کند ممکن است منجر به شناسایی آنها شود. در حالت اول برای حل این مشکل باید حساب شخصی را از حساب تجاری جدا کنند و در حالت دوم بدانند که این امر می تواند عواقب قانونی برای این افراد داشته باشد و کارت خود را به دیگران ندهند. پس از 3 ماه وزارت رفاه اجتماعی این افراد را ارزیابی می کند و در صورت تفکیک حساب تا آن زمان مشمول دریافت مزایا می شوند.

دسته سوم: افرادی نیز هستند که خودروهای خود را به صورت قراردادی فروخته اند، زیرا خودروهای این افراد هنوز ثبت نام نشده است، بنابراین دارایی آنها محسوب می شود و ممکن است آنها را در زمره عشریه قرار دهد. این افراد برای رفع این مشکل باید به مراکز شماره پلاک مراجعه کنند تا خودرویی که فروخته اند از لیست مالکان خارج شود.

گروه چهارم: البته گروه های دیگری هم هستند که در حال حاضر درآمد بالایی دارند، اما به دلیل بیماری خاص و پرهزینه یکی از اعضای خانواده نیاز به حمایت دارند. این عزیزان مشمول شرایط ویژه می باشند و با مراجعه مجدد به سایت اعتراض عشریه و اعلام شرایط قابل بررسی مجدد می باشند. در این زمینه وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی نیز نظارت دارند.

لغو حمایت از خرید ارز سهمیه ای: دولت امسال با توجه به لزوم افتتاح حساب ارزی و امکان جمع آوری اطلاعات دقیق، در نظر دارد حمایت از خریداران ارز سهمیه ای را کاهش دهد.

بر اساس گزارش ها، از آنجایی که خرید توکن مستلزم افتتاح حساب ارزی است و اسکناس های ارزی پس از 72 ساعت به حساب ارز واریز می شود، این امر منجر به نظارت دقیق و عدم حمایت خریداران توکن به دلیل منابع مالی و منابع مالی آنها می شود. گردش مالی بالا خواهد بود.

• پس از اصلاح موارد فوق، افراد می توانند با مراجعه به سامانه پشتیبانی نسبت به بررسی مجدد وضعیت خود اقدام کنند تا در صورت واجد شرایط بودن، مورد بررسی مجدد قرار گرفته و حمایت خود را دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، همچنین مشاهده اطلاعات کارت شناسایی اقتصادی خانوار در سه بخش اطلاعات خرید کارت بانکی، اطلاعات خودرو و اطلاعات درآمد به صورت جداگانه و جداگانه امکان پذیر است و کاربرانی که درخواست بررسی این اطلاعات را دارند می توانند درخواست خود را در ادامه مطلب ارسال کنند. مراحل

از دیگر مزیت های این سامانه ارائه توضیحات شفاف و تکمیلی در مراحل مختلف در خصوص منبع داده ها و علت بروز مشکلات احتمالی از دیدگاه کاربر، ضمن پیش بینی امکان ثبت موارد خاص مانند بیماران خاص و یا افراد عزیز می باشد. با ناتوانی در بررسی، بخش ثبت نام به استانداردهای امنیتی برای محافظت از حریم خصوصی و محرمانه بودن اطلاعات نیاز دارد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این اطلاعیه از شهروندانی که قبلاً برای معاینه مجدد فوت خانواده خود اقدام کرده‌اند، خواست تا نتایج معاینات را بر اساس اطلاعات به‌روز شده شناسنامه اقتصادی خانواده به نشانی اینترنتی زیر مشاهده کنند. آدرس اینترنتی hemayat.mcls به gov.ir مراجعه کنید.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: برای دریافت خدمات بهتر، سرپرستان خانوارهایی که آخرین رقم کد ملی آنها زوج است در روزهای زوج و سرپرستان خانوارهایی که آخرین رقم کد ملی آنها عدد فرد است نیز می توانند به این سایت مراجعه کنند. در روزهای فرد به این وب سایت مراجعه کنید.

سایر شهروندان نیز می توانند از روز شنبه 5 شهریور برای مشاهده اطلاعات دهم و شناسنامه اقتصادی و درخواست بررسی ثبت نام بدون محدودیت زمانی به سامانه پشتیبانی مراجعه کنند.

لازم به ذکر است سامانه فعال شده قبلی تنها قادر به دریافت درخواست بررسی کلی شناسنامه اقتصادی خانواده بدون مراجعه به زیربخش مورد نیاز بود، در حالی که در سامانه جدید پشتیبانی افراد می توانند اعتراض خود را به بخش های اطلاعات فردی مانند اطلاعات وسیله نقلیه، اطلاعات تراکنش های بانکی و… برای ثبت نام، بررسی جداگانه ای را درخواست کنید، که به دقیق تر شدن فرآیند معامله و تصمیم گیری کمک می کند.

شهروندان می توانند از طریق اپلیکیشن های اندروید و آی او اس به سامانه پشتیبانی وزارت کار و رفاه اجتماعی دسترسی داشته باشند. برای مشاهده و پیگیری اطلاعات درآمد، نتیجه اعتراض به عشریه و حذف نفقه خانواده و همچنین دلیل عدم دریافت حمایت.
راهنمای ثبت نام در سامانه پشتیبانی معیشت

کاربر با مراجعه به سامانه پشتیبانی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir وارد صفحه اصلی می شود و گزینه ورود/ثبت در سمت راست بالای صفحه را انتخاب می کند.

مراحل ثبت نام یارانه

اگر فردی برای اولین بار وارد این سامانه شود، گزینه ثبت نام را انتخاب کرده و وارد صفحه بعدی می شود. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه (که باید به نام متقاضی باشد)، کد ملی، تاریخ تولد و عبارت امنیتی، با کلیک بر روی دکمه ارسال کد تایید، کد یکبار مصرف به شماره فرد ارسال می شود. پس از وارد کردن این کد، ثبت نام فرد تکمیل شده و اطلاعات فرد در سامانه ذخیره می شود.

فرآیند ورود به سیستم حمایت معیشتی

اگر فردی قبلا مراحل ثبت نام را طی کرده باشد وارد صفحه ورود می شود و با وارد کردن شماره موبایل و عبارت امنیتی و زدن دکمه ارسال کد تایید کد یکبار مصرف دریافت می کند.

پس از وارد کردن کد تایید، متقاضی بر روی دسترسی به سامانه پشتیبانی کلیک می کند. در صورتی که کد یکبار مصرف دریافت نشد و یا پس از دریافت اشتباه وارد شد، پس از اتمام زمان مشخص شده در پایین کادر، کد به صورت خودکار به شماره همراه وارد شده ارسال و مجددا ارسال می شود.

پس از تایید وضعیت، فرد به صفحه اصلی باز می گردد و با فشار دادن دکمه خروج، کار با سیستم به پایان می رسد و فرد از سیستم خارج می شود.

مرحله 1: برنامه را بررسی کنید

متقاضی پس از ورود به پنل کاربری می تواند دهم خانواده خود را مشاهده کرده و همچنین با کلیک بر روی قسمت اعضای خانواده و اطلاعات هویت اقتصادی می تواند وضعیت عمومی خود را مشاهده کند. بنابراین در صورتی که نسبت به وضعیت عشریه و اطلاعات هویتی اقتصادی و خانوادگی خود اعتراض داشته باشد می تواند با ورود به قسمت درخواست بررسی اعتراض خود را ثبت کند.
مرحله 2: توافق

فرد پس از ورود به قسمت درخواست بررسی، توافق نامه را با دقت مطالعه می کند و در صورت موافقت با توافق، گزینه های ذکر شده در بالا را مطالعه می کند، موافقت می کنم، سپس دکمه ثبت نام و ادامه را فشار می دهد.

مرحله 3: اطلاعات خانه

پس از بررسی اطلاعات خانوار در صورت تایید این اطلاعات مطابق شکل زیر گزینه صحیح را انتخاب کرده و پس از زدن دکمه ثبت نام و ادامه وارد صفحه بعدی شوید.

در صورتی که اطلاعات منزل مورد تایید شخص قرار نگیرد، با انتخاب گزینه، مطالعه راهنمای نمایش داده شده و تایید آن و سپس انتخاب گزینه ثبت نام، ادامه و ورود به صفحه بعدی فاقد اعتبار می باشد.

مرحله 4: اطلاعات خودرو

در این مرحله پس از بررسی اطلاعات خودرو، در صورت تایید اطلاعات خودرو، متقاضی گزینه صحیح را انتخاب می کند، درخواست تاییدیه ندارم و پس از کلیک بر روی گزینه ثبت نام و ادامه، وارد صفحه بعدی می شود.

اما در صورت اعتراض به عناصر ذکر شده، باید یکی از گزینه های دیگر در قسمت درخواست بررسی را انتخاب کنید. خودروها در دو مورد زیر مورد اعتراض قرار می گیرند در هر دو مورد پس از انتخاب دلیل اعتراض، فرد بر روی آیکون ثبت نام کلیک کرده و به صفحه بعد می رود.

1- در صورتی که خودرو در اختیار فرد نباشد، باید آن را انتخاب کند.

2- اگر خودرو تحویل داده شده ولی پلاک آن هنوز استخراج نشده است، انتخاب کنید

مرحله 5: اطلاعات واریز و خرید

پس از نمایش کل برداشت های خانواده در نیمه اول و دوم سال 2019 و 2019 و در صورت تایید این اطلاعات، باید در قسمت درخواست مجدد، گزینه “من ندارم” را انتخاب کرده و پس از زدن دکمه ثبت نام و دکمه ادامه، او وارد صفحه بعدی می شود.

اما اگر فرد به اطلاعات واریز و خرید اعتراض داشته باشد گزینه I have را انتخاب کرده و سپس گزینه ثبت نام و ادامه را انتخاب کرده و وارد صفحه بعدی می شود.

مرحله 6: اطلاعات درآمد

در قسمت اطلاعات درآمد با توجه به اینکه این مبالغ مستقیما از پایگاه ثبت نام دریافت می شود پس از بررسی این قسمت گزینه ثبت نام و پیگیری را انتخاب کرده و وارد صفحه بعدی شوید.

مرحله 7: شرایط ویژه

این قسمت مربوط به خانواده ای است که اعضای خانواده آن شرایط خاصی دارند.

1- در صورتی که فردی با توجه به بیماری پرهزینه یکی از اعضای خانواده، گزینه شرایط اقتصادی خانواده را انتخاب کند، باید نام، نوع بیماری و موسسه بیمه فرد را از فهرست زیر انتخاب کند.
– در صورت وجود معلولی در خانواده که در سازمان حمایت حضور دارد، نام فرد مورد نظر را مطابق شکل زیر انتخاب کنید.

اگر فرد به هر دو قسمت (بیمار پرهزینه و بیمار ناتوان) اعتراض داشته باشد، می تواند گزینه های مورد نیاز در هر مورد را انتخاب کرده و در نهایت دکمه Record و Continue را انتخاب کند.

مرحله 8: تعهد نامه

در قسمت تعهد نامه، فرد متن را با دقت مطالعه می کند و در صورت تایید موارد فوق را مطالعه و قبول می کند، سپس دکمه ثبت نام را فشار داده و روند احراز شرایط خانوادگی را ادامه می دهد.

مرحله 9: پایان

در این مرحله فرد برای پیگیری کد رهگیری را مشاهده می کند و علاوه بر آن کد فالو از طریق پیامک برای فرد ارسال می شود.

تبلیغات بنری

sadonline به نقل از سارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *