پیش ثبت‌نام حج ۱۴۰۴ در روزهای آینده آغاز می‌شود

تبلیغات بنری


به گزارش گروه فرهنگی سارین ، شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و عمره، شرایط حج و عمره و پیش ثبت نام حج 1404 هجری قمری را بررسی کردند.

آقای عباس الحسینی رئیس سازمان حج و عمره وی از پیش ثبت نام حج 1404 در روزهای آینده خبر داد و گزارشی از روند اعزام زائران به عمره ارائه کرد. تاکنون 96 هزار نفر برای سفر عمره اعلام آمادگی کرده اند و 43 هزار نفر هزینه این سفر را پرداخت کرده اند.

غلامرضا رضایی معاون سازمان حج و عمره وی همچنین با اشاره به برنامه و برنامه جدید وزارت حج و عمره عربستان برای سفر حج، مسئولیت این شرکت هواپیمایی در خصوص عملیات پروازی و برنامه ریزی برای انجام این مسئولیت سنگین و هماهنگی برنامه های پروازی با کشور میزبان را ضروری خواند.

وی با بیان اینکه زائران ایرانی در حال حاضر 14 هتل در مدینه منوره و 7 هتل در مکه در جریان عمره دارند، از پیگیری هایی که برای رفع نواقص دو هتل در مکه انجام شد، گفت: عمره مانند حج است. . حقوق الزامی است و اگر هتلی نتواند به سرعت عیوب را برطرف کند به دلیل خالی بودن هتل به راحتی تعویض می شود.

رشد نرخ ارز هزینه سفر به عراق را افزایش داد

حمیدرضا محمدی، نایب رئیس سازمان حج و عمره او هم به آن اشاره کرد از ابتدای امسال تا پانزدهم مهرماه حدود 203 هزار نفر در قالب کاروان های حج و عمره به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.وی افزود: این افراد در قالب 5075 کاروان عازم عراق شدند که نرخ ارز افزایش یافت و هزینه اعزام زائران افزایش یافت.

وی همچنین گزارشی از وضعیت خدمات رسانی به زائران در حوزه های اسکان، غذا و ایاب و ذهاب ارائه کرد و به راهکارهایی که در برخی از استانداری ها برای اعزام زائران انجام می شود اشاره کرد و گفت: سازمان حج و عمره بسته های دو تا هفت روزه را برای جذب و اعزام زائران در قالب کاروان های زیر نظر این سازمان مشخص کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبدالفتاح نواب نماینده فقیه در امور حج و عمره که ریاست این شورا را نیز بر عهده دارد با توجه به شرایط و شرایط اعزام و جذب زائران در سال 1403 هجری قمری بررسی برنامه ها و توجه به کاهش هزینه ها با استفاده از ساختار مناسب ضروری است و بار دیگر از مسئولان این حوزه خواست تا استان هایی را که عملکرد موفقی در اعزام زائران داشتند، تشویق و اطلاع رسانی کنند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *