کشتی باید ثبت ملی شود

تبلیغات بنری


به گزارش گروه فرهنگی سارین ، سید رضا صالحی امیری امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب پهلوان باشی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدت ها بود که به دنبال قدردانی از علی رضا دبیر بودم. و قهرمانان کشتی که در پاریس و توکیو تجلیل شدند دوره های تاریخی بازی های المپیک در ایران بوده و هست. با اینکه پنج سال است که ورزش می کنم اما امروز بعد از دو سال برگشتم و با صحنه عجیبی مواجه شدم. تحول عظیمی در فدراسیون ایجاد شده و دبیر یک قرن است که این زیرساخت ها را ایجاد کرده و با تلاش او این زیرساخت ها فراهم شده است.

وی افزود: در این دیدار صمیمی که کتاب قهرمانان و پیشکسوتان کشتی رونمایی شد، تایید کردم که کشتی فراتر از یک قهرمانی است. کشتی فرهنگ و هویت ماست که ریشه در جغرافیای این سرزمین دارد. ابتدا باید کشتی ملی را ثبت کنیم چرا که ریشه فرهنگی و تاریخی ما کشتی است. من معتقدم با این گروه و زیرساخت، ورزش ایران آینده روشن و امیدوارکننده ای به خصوص کشتی دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: برای اولین بار است که می دانم اتاق فکری در ورزش به ویژه کشتی ایجاد شده و برای اولین بار موزه ای به سبک موزه رسمی ساخته شده است. که حتما در سطح کشور ثبت نام خواهیم کرد. این اولین بار است که می بینم زیرساخت های کشتی از کل مجموعه ورزشی کشور فراتر رفته است. اصحاب رسانه باید در اینجا حضور داشته باشند و از همه مهمتر حوزه فرهنگ و ورزش در یک گروه مشخص شود. در دولت و مجلس، سازمان فرهنگ و میراث فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که ریشه های یکسانی دارند.

وی ادامه داد: امروز احساس خوبی داشتم و انرژی جدیدی ایجاد شد اما همه فدراسیون ها باید تلاش کنند از آنچه در کشتی انجام شد الگوبرداری کنند. تبریک به دبیر عزیزمان، قهرمانان المپیک و همه کسانی که پرچم ایران را در پاریس به اهتزاز درآوردند، به ویژه کشتی و تکواندو. من به همه قهرمانان جهان، آسیا و المپیک خود که فراتر از یک مدال لبخند بر لبان مردم نشستند، درود می فرستم. چه اتفاقات زیبایی در المپیک پاریس افتاد و من در روزهای اول خیلی مضطرب بودم و می دانستم که کشتی در روزهای آخر برای ایران مدال خواهد گرفت.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: دیدم که دبیر شخصا در صحنه های مختلف شرکت کرد و وارد فضای المپیک پاریس شد. چیزی که توجه من را به خود جلب کرد این است که ارتفاع همه این ساختمان ها بلند است و کسانی که از دور بینی رنج می برند، فضاها را دراز می بینند. خدا را شکر امروز اگر مهمانان خارجی به ایران بیایند به دلیل فضا و زیرساخت هایی که کشتی دارد می توانیم بسیاری از رویدادهای بین المللی را اینجا برگزار کنیم. من از ورزش فاصله نگرفته ام اما مسئولیت امروز من با گردشگری و میراث فرهنگی است و با احمد دنیامالی وزیر ورزش ارتباط نزدیک دارم و ایشان با برنامه و آگاهی وارد وزارت ورزش شدند.

گفت: سه نکته توجهم را جلب کرد. من بارها به اینجا آمده ام اما قابلیت های منحصر به فرد جدیدی توسط دبیر ایجاد شده است و در اکثر کشورها چنین مجموعه ورزشی نداریم که منحصر به فرد است. من ندیدم که کشتی پژوهشگاه و سالن سینما برای ورزشکاران داشته باشد و اولین بار است که موزه ای در سطح کشور می بینیم. این نشان می دهد که چشم انداز وزیر بیش از 10 سال و حتی بیشتر است و ما از او قدردانی می کنیم. ما باید برخورد اخلاقی داشته باشیم و از کسانی که عرق می ریزند تشکر کنیم. الدبیر نیازی به این مقام نداشت چون قهرمان ملی ماست و می تواند گوشه ای بنشیند و جایگاه خودش را داشته باشد اما بیش از یک مدال آور ظاهر شد و این جای تقدیر دارد و از رسانه ملی انتظار دارم. برای نشان دادن تصویر در اینجا

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *