گرمای هوا باز هم رکورد می‌زند؟

تبلیغات بنری


به گزارش سایت صدیق آنلاین، صادق زیان گفت: اشعه ماوراء بنفش خورشید در طول سال می تابد و خواص مفیدی برای بدن دارد. وی افزود: شایعاتی که مبنی بر عدم خروج مردم از منازل مطرح می شود صحت ندارد و طی سال های گذشته همواره با چنین شرایطی در تابستان در کشور مواجه هستیم.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: اگرچه دمای هوای تهران طی دو روز آینده بین 1 تا 2 درجه افزایش می یابد، اما در گذشته نیز چنین گرمایی وجود داشته و مردم توجه نکنند. به شایعات در مورد اشعه ماوراء بنفش.

وی تصریح کرد: این تابش طیفی از نور خورشید است که بخشی از آن جذب ازن می شود و به طور کلی تحت تاثیر عواملی مانند زاویه تابش نور خورشید بر روی زمین و میزان ازن در استراتوسفر قرار می گیرد.

زیان خاطرنشان کرد: زاویه تابش خورشید در تابستان شکل ثابتی است که هزاران و حتی میلیون‌ها سال است که ادامه دارد و تازگی ندارد.

وی ادامه داد: اشعه ماوراء بنفش به دسته های مختلفی از محدوده بسیار کم و ایمن تا مرحله خطرناک (که نیاز به محافظت از بدن دارد) تقسیم می شود.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی تائید کرد: در صورتی که میزان این تشعشعات بیش از 6 تا بیش از 11 باشد، بدن باید از تماس مستقیم با اشعه خورشید و استفاده از کرم های ضد آفتاب و عینک مخصوص به ویژه در ساعاتی از 10 تا 16 روز.

وی تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی در کشور ما به این صورت است که هزاران سال است که در تابستان به همین میزان اشعه ماوراء بنفش از خورشید دریافت می شود و بر همین اساس اتفاق جدیدی برای منطقه و کشور ما نیست. مردم استان هایی مانند سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی کشور همیشه به گونه ای پوشش داده شده اند که از اشعه ماوراء بنفش در امان باشند و ما این وضعیت و این اعداد را برای این اشعه در طول تابستان داریم.

پیش بینی شاخص UV 9 برای تهران

زایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سه تا چهار روز آینده شاخص UV در تهران به عدد 9 برسد و در مناطقی مانند کرمان، سیستان و بلوچستان به بیش از 11 برسد.

به گفته این مسئول، پوست تیره و آفتاب سوخته مردم و ساکنان مناطق، نشان دهنده تاثیرگذاری نور خورشید در این مناطق است که یک پدیده طبیعی است و پدیده جدیدی نیست.

وی به مردم توصیه کرد در روزهای آتی از ساعت 10 تا 16 بیش از 20 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند که این امر به ویژه در مناطق کویری و شمالی کشور خطر آفتاب سوختگی را به دنبال دارد.

مردم نباید به شایعات توجه کنند

وی تاکید کرد: شایعاتی که مبنی بر عدم خروج مردم از منازل مطرح می شود صحت ندارد و طی سال های گذشته همواره در فصل تابستان در کشور با چنین شرایطی مواجه هستیم.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: طی فردا و پس فردا (شنبه و یکشنبه) دمای هوا در اکثر مناطق کشور بین 1 تا 2 درجه افزایش می یابد. افزایش دما خواهد بود. دمای هوا از دوشنبه دوباره کاهش می یابد.

وی بیان کرد: گرمای روزهای اخیر پدیده نادری نیست و به استثنای چند ایستگاه جنوب شرق کشور در استان های سیستان، بلوچستان و کرمان تنها چند ایستگاه هواشناسی در تابستان رکورد زده اند.

تبلیغات بنری

sadonline به نقل از سارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *