به گزارش گروه رسانه های اجتماعی دانش آموزی به نقل از وزارت آموزش و پرورش، قاسم احمدی لشکی با اشاره به اینکه گزینش جایگاه و اهمیت خاص خود را دارد، گفت: در همه جای دنیا برای هر فرد شرایط و شاخص هایی تعیین شده است. شغلی که فرد در آنجا تحصیل می کند. مردم باید آنها را داشته باشند. بنابراین اغراق یا سهل انگاری در این روند قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد: در آزمون امسال 40 درصد معدل تحصیلی و 60 درصد مصاحبه مطرح شد که روش خوبی نیست و باید به معدل تحصیلی بیشتر توجه شود.
معاون حقوقی و امور مجلس یادآور شد: پیشنهاد ما برای سال آینده اختصاص 70 درصد به نمرات تحصیلی و 30 درصد به مصاحبه است.
احمدی لشکی افزود: با کاهش تاثیر مصاحبه و افزایش وزن نمرات آموزشی می توان میزان اعتراضات را به حداقل رساند و روند انتخاب معلمان را عادلانه کرد.
امسال 28 هزار نفر از طریق آزمون استخدام معلم، 24 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی دبیر، 18 هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان و جذب برای تامین خدمات کمبود معلم در حوزه آموزشی استخدام شدند که نسبت به مهرماه 90 نفر افزایش داشته است. سال گذشته هزار نفر افزایش یافته است.
ممکن است بپسندید
-
فیلم کوتاه از نگاه هیات داوران فیلم فجر ۴۳؛ از تشبیه فیلم کوتاه به هنر مینیاتور تا بهترین مسیر ورود به سینما
-
مشکلات آموزشی و بهداشتی سیستان و بلوچستان برطرف میشود
-
ورود رباتهای خانگی به عصر هوشمندی و خلاقیت +فیلم
-
بزرگترین عملیات ارتقاء تسلیحات ۷۰ سال اخیر در سوئد
-
آخرین وضعیت جوی ترافیکی محور های شمالی