هوش مصنوعی؛ کلید طلایی نوآوری در قرن ۲۱/ رکوردشکنی ۲۶ میلیارد دلاری در AI

تبلیغات بنری


الکساندر بروم، استاد برجسته و مدیر مؤسسه علوم کسب و کار و نوآوری در دانشگاه اشتوتگارت، در سخنرانی ویدیویی خود در چهاردهمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری و نوآوری 2025، توسعه روزافزون فناوری هوش مصنوعی و تأثیر آن بر نوآوری را مورد بحث قرار داد. مورد بحث قرار گرفت . وی با ارائه آخرین آمار و ارقام در این زمینه تاکید کرد: روند رو به افزایش سرمایه گذاری ها و پیشرفت ها در این فناوری در سال های اخیر نشان می دهد که هوش مصنوعی می تواند یکی از مهم ترین فناوری های قرن بیست و یکم باشد.

رشد استارت آپ ها و سرمایه گذاری در هوش مصنوعی

الکساندر بریم با اشاره به ارقام بین المللی گفت: در سال 2019 شرکت ها موفق به جذب تقریبا 26 میلیارد دلار سرمایه گذاری شدند که این رقم نشان از جذابیت بی سابقه این حوزه دارد. این روند نشان می دهد که صنعت و سرمایه گذاران مایل به فعالیت در این زمینه هستند.»

وی افزود: هوش مصنوعی نه تنها در طراحی نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی صنعتی، بلکه در زمینه‌های نوظهور مانند ساخت با کمک هوش مصنوعی، اشیاء غیرقابل تعویض (NFT) و مهندسی نرم‌افزار نقش مهمی ایفا می‌کند. “

هوش مصنوعی: مبتکر یا تسهیل کننده؟

بروم با تقسیم وظایف هوش مصنوعی به دو بخش، آن را عامل مهمی در فرآیندهای تجاری معرفی کرد:

نقش نوآورانه

او توضیح داد که این فعالیت اغلب در مراحل اولیه کارآفرینی مانند یافتن راه حل های جدید یا تناسب محصول با بازار دیده می شود. این نقش متکی بر قابلیت‌های مولد و خلاق هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق است.

نقش تسهیل کننده

عملکرد تسهیل کننده بر توانایی هوش مصنوعی برای ادغام داده ها و تجزیه و تحلیل آن برای بهبود ساختارهای سازمانی تمرکز دارد. بروم خاطرنشان کرد: «این عملکرد، که عمدتاً از پیشرفت‌های اخیر در یادگیری ماشین نشات می‌گیرد، در شناسایی فرصت‌ها برای بهبود فرآیند نقش دارد.

داده ها نیروی محرکه نوآوری هستند

وی به نقش داده ها به عنوان محور اصلی تسهیل عملیاتی اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر غول های فناوری رشد سریعی را نشان داده اند که چگونه داده ها می توانند نوآوری در زمینه های مختلف را هدایت کنند.

استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت نوآوری

برم تاکید کرد که در مدیریت نوآوری می توان از هوش مصنوعی در مراحل مختلف از جمله front-end و back-end استفاده کرد. وی تصریح کرد: در مرحله اول، فناوری‌های جدید و نیازهای مشتریان فرصت‌هایی را برای توسعه محصولات و خدمات جدید ایجاد می‌کنند. این فرآیند که «کشش بازار» نامیده می‌شود، ایده‌های نوآورانه را تسریع می‌کند.»

الکساندر بریم در پایان گفت: هوش مصنوعی هم در نقش تسهیلگر و هم در نقش مبتکر این پتانسیل را دارد که نقشی بی بدیل در پیشبرد صنعت و بهبود فرآیندهای سازمانی ایفا کند، توجه به این قابلیت ها می تواند نوآوری راه های جدیدی را برای مدیریت باز کند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری borna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *