سوزوکی بالنو با قیمت تقریبی 1.5 میلیارد تومان به دست خریداران رسید. البته این احتمال وجود دارد که با توجه به تغییر عوارض ناشی از شماره گذاری خودروهای وارداتی، به زودی قیمت این خودرو در کارخانه کمی افزایش یابد.
به گزارش سایت سارین، راسا موتور خاورمیانه تعداد زیادی سوزوکی بالنوس را به مشتریان سامانه واردات تحویل داده است. این خودرو یک هاچ بک از برند سوزوکی محسوب می شود که در بازار ما با خودروهایی مانند هیوندای i20 کارکرده رقابت می کند. در حال حاضر نمایندگی ها قیمت هاچ بک سوزوکی را در بازار آزاد بین یک میلیارد و 950 میلیون تومان تا 2 میلیارد و 200 میلیون تومان تبلیغ می کنند.
نام خودرو و قیمت مصوب (تومان). قیمت بازار آزاد (تومان)
سوزوکی بالنو مدل 2024 1,505,000,000 | 1,950,000,000 تا 2,200,000,000
سوزوکی بالنو به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. این موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ، 105 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس Eleno یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک است که دارای آرایش پله ای است و نیروی مورد نیاز چرخ های جلو را تامین می کند. شتاب صفر تا 100 این هاچ بک ژاپنی 11 ثانیه است. سوزوکی بالنو در هر 100 کیلومتر کمتر از 6 لیتر سوخت مصرف می کند.
سوزوکی بالنو، به عنوان یک هاچ بک ژاپنی، دارای ویژگی هایی مانند شش کیسه هوا، صفحه نمایش لمسی، اندروید اتو، اپل کارپلی، کنترل پایداری الکتریکی، کنترل استارت در سربالایی، رینگ های آلومینیومی، فناوری چراغ های LED، فرمان برقی، کروز کنترل، سنسور نور چرم و فضای داخلی پارچه ای است. دکمه عملکرد، آینه تاشو برقی، نمایشگر هد آپ، دوربین 360 درجه، تهویه اتوماتیک، شیر تهویه ردیف دوم و غیره قابل مشاهده است.
از میان موتورهای موجود برای سوزوکی بالنو (4 سیلندر 1.2 و 1.5 لیتری)، مدل قدرتمندتر 1.5 لیتری با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک برای بازار ایران انتخاب شد. با این حال، گزینه گیربکس پنج سرعته دستی و گیربکس پنج سرعته کامپیوتری دستی (AMT) نیز برای آن موجود بود.
البته این موتور تنفس طبیعی قدرت و گشتاور محدودی دارد که با اتصال به گیربکس AT ترکیبی منطقی و هماهنگ به نظر می رسد اما در نهایت با وزنی نزدیک به یک تن عملا ویژگی های رفتاری مانند تیپ 206 را خواهد داشت. 6. بنابراین، نباید در مورد عملکرد فنی سوزوکی بالنو بسیار هیجان زده بود.
تهیه گیربکس AT برای خودروی وارداتی در محدوده قیمتی که مطمئناً از خودروهای تولید داخل بالاتر خواهد بود، بدون شک گزینه معقول تری است، اما اگر راسا موتورز حق انتخاب گیربکس 5 سرعته دستی را نیز به مشتریان ارائه دهد، احتمالا جذاب خواهد بود. به برخی از جوانان در مقایسه با گیربکس AT برای مشتریان انتخاب بهتری است.
نمای بیرونی سوزوکی بالنو با دوره تولید و زبان مدرن برند سوزوکی مطابقت دارد، اما با توجه به مقوله اقتصادی خودرو، پیچیده و آینده نگر نیست. جلوپنجره پهن روکش کرومی متصل به سیستم روشنایی اصلی و سپر پایینی پیچیده با دو چراغ مه شکن دایره ای شکل ظاهری مدرن، تا حدودی ساده اما متوسط به آن بخشیده است که از قضا، نه زشت و نه قدیمی است.
پشت خودرو با چراغ هایی همراه است که از گوشه های گلگیرهای عقب کمی بیرون زده اند و طراحی شبیه به محصولات قبلی برند اوپل دارد که در تیراژ بسیار محدود وارد بازار ایران شده بودند. درج های کرومی استفاده شده در نمای جلو نیز در پشت Baleno به عنوان پلی بین دو چراغ عقب ظاهر می شوند، اما برخلاف جلو، فاقد پیچیدگی طراحی هستند.
مشخصات سوزوکی بالنو برای یک هاچ بک مقرون به صرفه قابل قبول است، اما مطمئناً زیبایی بصری خودروهای جذابی مانند فولکس واگن گلف یا اسکیراکو را به ارمغان نمی آورد. خطوط کاراکتر روی گلگیرها به سختی قابل مشاهده هستند، اما درج های کرومی استفاده شده روی رکاب در و ستون C به طرز هوشمندانه ای اجرا شده اند.
اگر ابعاد و تناسبات سوزوکی بالنو را با خودروهای هم کلاس پژو 206 و پژو 207 مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که بالنو نه تنها در خارج، بلکه در داخل نیز هوشمندانهتر طراحی شده است. این امر باعث افزایش اندکی فضای پا برای سرنشینان عقب و بهبود جزئی در حجم صندوق عقب مالک می شود.
طراحی داخلی برای یک خودروی اقتصادی که در کشورهای در حال توسعه ساخته شده است قابل احترام و زیبا است. اگرچه نمی توان در مورد مواد به کار رفته در کابین نظر محکمی داد، اما سبک طراحی هماهنگ داشبورد، طراحی زیبای قاب سیستم چند رسانه ای و نحوه ترکیب آن با نشانگرهای آنالوگ پشت فرمان و سیستم کنترل تهویه مطبوع چشم نواز است. به خصوص اینکه این خودرو با رنگ داخلی دو رنگ روانه بازار هند شد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این لیوروی دو رنگ به بازار ایران هم راه پیدا می کند یا خیر.
sadonline به نقل از سارین