فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی منصوب شد

تبلیغات بنری


به گزارش گروه فرهنگی سارین ، سردار سرتیپ بهمن کارکر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کیشور و حسین سیمای الصراف دیدار کردند. با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ستاد این وزارتخانه گفتگو و تبادل نظر شد

در این جلسه بر اساس تصمیم رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس ستاد راهیان نور البلاد حسین سیمای صراف وزیر علوم ، پژوهش و فناوری، به عنوان سرپرست اردوی راهیان نور دانش آموزی علم الهادی منصوب شد.

در ابتدای این دیدار سردار کارکار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مقاومت بویژه شهید سرلشکر عباس نیل فروشان گزارشی از فعالیت های بنیاد حفظ آثار و مقاومت ارائه کرد. نشر ارزش های دفاع مقدس و ستاد راهیان نور کیشور.

همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تقدیم به خادمان شهدا و فعالان عرصه دفاع مقدس و دفاع مقدس، در راستای فعالیت پربار انجام شده توسط وزارت متبوع اعلام آمادگی کرد. در این زمینه ترویج و نشر ارزش های دفاع مقدس و ارتش دفاع مقدس.

در این جلسه در خصوص ارائه علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و اردوهای دانشجویی بحث و تبادل نظر شد.

همچنین مقرر شد جلسه اردوی راهیان نور دانش آموزی شهید علم الهادی برگزار و از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای حضور در جلسه شورای سیاست گذاری راهیان نور کشور دعوت شود.

در پایان این دیدار سردار کارکار رهبری اردوی راهیان نور را به دانش آموز شهید علم الهدی از کشور و نشان شهدا را به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سپرد.

متن دستور فرمانده قرارگاه راهیان نور تلبی به شهید علم الهادی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسین سیمای صراف
جناب وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
درود و سلام بر محمد (ص) و آل محمد (ص) و درود مهربانانه.

با استعانت از درگاه خداوند متعال و با استناد به سند ملی راهیان نور کشور و با عنایت به سوابق، تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، شما را به سمت «فرماندهی اردوی راهیان نور دانش آموزی شهید علم العلم» منصوب می نمایم. -هادی.

با توجه به اهمیت راهیان نور در تثبیت هویت ملی و دینی و تقویت روحیه استکبارستیزی در جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، موارد زیر جای بسی قدردانی دارد. به دست آورد:

1- نظارت بر اجرای آیین نامه اردوی راهیان نور دانش آموزی کشور
2- برنامه ریزی و حمایت از توسعه اعزام کاروان های دانشجویی، اساتید و کارکنان راهیان نور بر اساس اعزام 10 درصد دانشجویان سالانه.
3- اختصاص سقف اعتباری به حوزه جهاد، ایثار و شهادت و اردوهای راهیان نور بر اساس بند 3 ماده 86 برنامه ششم توسعه.
4- حمایت از احداث زیرساخت های عمرانی و فرهنگی یادمان شهدای حویزه و یادمان شهدای بازیداران طبق سیاست های ابلاغی ستاد راهیان نور قطر.
5- معرفی نماینده تام الاختیار برای عضویت در شورای سیاستگذاری شهرستان راهیان نور.
6- مشارکت در زمینه های آموزشی و پژوهشی راهیان نور در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی.
7- برگزاری دوره های آموزشی روایتگری برای طلاب جوان آقای رفیع با همکاری سازمان بسیج دانشجویی.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کوشاری
سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارکر

فرمانده راهیان نور طالب شهید علم الهادی منصوب شد

بر اساس این گزارش، امیر سرتیپ نبیب الله سهرابی، معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روح الله رازینی، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سید احمد رضا خدری، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سرهنگ حمید حیدری، رئیس سازمان پژوهش و آموزش دفاع مقدس. سرهنگ روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد راهیان نور کیشور و هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی از جمله حاضران بودند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *